Gå till innehåll

mshtml.dll


margrehte

Recommended Posts

mshtml.dll =visningsprogram för HTML,fick lösning med råd om att kolla add-ons vilket jag gjort och hittar inget konstigt,webbläsaren krashar minst en gång om da`n och undrar vad jag kan göra åt det ?

Ngn felkod?

Mvh

Mats H

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

webbläsaren krashar minst en gång om da`n och undrar vad jag kan göra åt det ?
Har du kört Internet Explorer med alla tillägg inaktiverade? Du hittar den möjligheten i:

Start - Program - Tillbehör - Systemverktyg

(åtminstone i Vista och Windows 7)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skapa en minidump som vi kan läsa...

1) Ladda hem och installera "Debugging Tools" : http://www.microsoft.com/whdc/devtools/debugging/installx86.mspx#a (om du har x64, gå in på System Requirements och klicka på x64 länken)

2) Från installationskatalogen, kör WinDBG.exe som admin (högerklicka, "kör som admin...").

3) Tryck F6, sortera efter "by executable", hitta IEXPLORE.EXE, välj, OK. (Det är enklast om du bara har en process av IEXPLORE igång just nu.)

4) Det kommer att komma upp en hel del siffror och så småningom skapa en prompt i botten på sidan. Skriv G och tryck enter. Detta kopplar debuggern till IEXPLORE processen men låter den arbeta som vanligt tills den kraschar.

5) Kör på tills den kraschar...

6) Nu, kommer debuggern att gå in i processen och stoppa allt den håller på med. I stället för att få ett krashmeddelande kommer du att se debuggern som tagit över och ie kommer se ut som den frusit.

7) Ignorera allt som kommer upp, och vänta tills prompten kommer upp i botten på sidan. När den gjort det, skriv: .dump /m IE1.dmp

Om du inte skriver en egen sökväg till .dmp filen kommer den att skapas i samma katalog som du installerade debuggern i.

Kopiera in resultatet från debuggerns arbete, så vi kan hjälpa dig vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era svar, jag har skrivit ut svaret du gav Venoms och kommer göra detta nästa gång.Det var värre än jag trodde och eftersom jag låtit det pågå ett antal veckor så har jag nu exporterat favoriter/avinstallerat alla tillägg (java, flash och shockwawe) avinstallerat IE 8/ hämtat ny och installerat, får hoppas detta hjälper och blir bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades hitta webb slice och tog bort från verktygsfältet räcker det ?. Har annat bekymmer nu och det är att revo uninstaller inte lyckats rensa bort allt, varken java eller office, kan inte installera java och då jag gick in på java fick jag tipset om "windows installer clean up setup" vilken jag nu avbröt för att den stod bara och inget hände mer än att timglaset "arbete pågår" fanns ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...