Gå till innehåll

Photoprogram


Lasse B

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Fråga.

Önskar ett tips på ett bra gratis photoprogram, som man kan beskära med, med mera.

Tycker att Photoshop Elements är för dyrt att köpa.

Tacksam för något bra tips.

Har inte windoes ett som är gratis ?? och är det okej.

LB

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det ska det göra, du kommer ev. att få en fråga om vart du vill placera "det viruella minnet", vilken disk, placera det på en ledig partition, på om du har möjlighet, detta för att den inte ska jobba ihop med Windows virtuella minne. Du kan läsa mera här.

http://help.adobe.com/sv_SE/PhotoshopElements/8.0/Win/Using/WS69AEB278-0D7B-4db0-9DDE-C045D2FD940C_WIN.html

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Har möjligheten att gratis få Photoshop Elements 4, vet någon om det är kompatibelt med Windows 7 ????

Lasse B

Troligen inga problem med det!

Photoshop o dess varianter funkar ju till, höll på att säga, all operativsystem!

Men det brukar ju framgå av System Requirements, på deras hemsida.

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stjäl tråden lite:

Jag var på semester nyligen och jag och min kompis tog massa kort med varsin kamera och n unär jag vill mixa hans med mina visar det sig att klockan i hans kamera gick 1 h fel. Rätt irriterande när man försöker vias alla bilder i ett bildspel.

Nån som vet hur man enklast kan ändra tidsstämpeln på bilderna?

/G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Stjäl tråden lite:

Jag var på semester nyligen och jag och min kompis tog massa kort med varsin kamera och n unär jag vill mixa hans med mina visar det sig att klockan i hans kamera gick 1 h fel. Rätt irriterande när man försöker vias alla bilder i ett bildspel.

Nån som vet hur man enklast kan ändra tidsstämpeln på bilderna?

/G

Leta efter "exif editor"... med batch-funktion bör det vara om du har många bilder som skall ändras.

Edit:

Antar att du skall ha olika tid på alla bilder... då funkar det inte med batch-läge. Hittade i alla fall funktionen för tidsändring i mitt favoritprogram... FastStone Image Viewer... :)

post-1936-1268410643,99_thumb.png

Edit2:

Skall du bara flytta fram/bak tiden en timme på samtliga bilder så är det här perfekt ju! :)

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

MIn sista fråga i ämnet ang photoshop.

Funderar nu på att i dag köpa Adobe Photoshop Elements 8. om jag nu vill lägga in det i en dator med 64 bitars, och Windows 7 funkar det då ??

Är det någon som nu ser detta och andvänder Adobe Photoshop Elements 8 tillsammans med 64 bitars, vore jag glad av att få veta on det funkar klockrent.

Lasse B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...