Gå till innehåll

film hackar, laggar


rillesson

Recommended Posts

När jag kör xp flyter allt, men på w 7 ultimate, så blir det sträck/hack horisontellt över filmen. Både på skärmen och tv. Spelar ingen roll vilken spelare jag använder. Om jag har alla codecs eller inte spelar ingen roll. Har en AMD Athlon 64 X2 4400+ 4gb minne, nvivida 8500gt 512mb, har även provat med mitt radeon hd 4670 512mb. Har xp på en disk och w 7 på en annan. Lite jobbigt att starta om till xp bara för att kunna se på film. Va fan ska ja göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör mitt eget standardsvar när något strular med filmer i Windows 7. Installera K-lite Codec Pack... funkar inte det så letar man vidare.

Mange

Har provat med alla spelare och olika codecs som finns. Win 7 gillar väl inte min dator? provade med ytterligare ett grafikkort (det tredje) har kört med hdmi, vga, dvi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du hämtat den senaste chipset-drivrutinen till moderkortet?

Har grafikkorten du prövat med haft grafikprocessorer från olika tillverkare, t ex Nvidia och Radeon? Har du varit noga med att avinstallera grafikdrivrutinerna innan du bytt grafikkort i så fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du hämtat den senaste chipset-drivrutinen till moderkortet?

Har grafikkorten du prövat med haft grafikprocessorer från olika tillverkare, t ex Nvidia och Radeon? Har du varit noga med att avinstallera grafikdrivrutinerna innan du bytt grafikkort i så fall?

Japp jag har senaste drivers till chippet. Och även tagit bort allt som har med förra grafikkortet att göra innan jag slängde i dom andra. Provade att ta ur hdmi kabeln, då hackar det inte på skärmen, gjorde tvärtom då jhackade det inte på tv. w 7 ska väl orka med att driva 2 skärmar? xp har inga som heslt problem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att stänga av Aero funktionerna via kontrollpanelen?

Kontrollpanelen/Utseende o Anpassning/Ändra Tema till Grundläggande Teman och Högkontrast Teman?

Kanske kan hjälpa??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att stänga av Aero funktionerna via kontrollpanelen?

Kontrollpanelen/Utseende o Anpassning/Ändra Tema till Grundläggande Teman och Högkontrast Teman?

Kanske kan hjälpa??

Gillade aldrig vista för det har så mycke grejer, är ju likadant i w7, så jag har stängt ner allt som tar kraft och bara är i vägen. Nu är den nerbantad så den nästan ser ut som xp, så den drar inte mycke alls. Körde xp och sätte på en massa grejer som suger kraft. rarade 4 filmer och satte 500mb på kopiering ändå flyter filmer med xp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så inget av de förslag som getts har hjälpt??

Jag tror, min högst personliga åsikt, dvs. ej vetenskapligt bevisat!, att det handlar i grund och botten om drivrutiner och Windows 7 kompatibilitet, där något med Aero också kanske krånglar i förhållande till olika grafik kort och dess drivrutiner.

Alltså sådant som inte finns i XP. Men jag kan ju ha fel!

Själv har jag ett högst standardmässigt grafik/bildskärmskort, Intel G31/G33 Express Chipset Family, i min HP Pavillion.

Kör Win 7 Home Prem. 64 bit.

Har aldrig upplevt ngt av de problem som du har.

Får väl fundera vidare!

Tråkigt att inget hjälpt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Vilket använder du när du kör W7, x86 eller x64?

Jag tycker också att det låter som drivrutinsfel.

Själv använder jag ett 4870 2gb ATI , och har inte de bekymren du har.

Kolla min spoiler efter specs..

Redigerad av Venoms
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...