Gå till innehåll

VLC Problem


Recommended Posts

Hej

Har innan en ominstallation av datorn kunnat se img filer i VLC men nu efter kan jag inte göra det spelaren blinkar bara till och stänger av sig... Någon som uppleft detta förut och har en lösning... Kankse något annat program kan visa innehåll på img filer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ändrar bara filändelsen efter filnamnet, den används inte av något program

Har du ändrat (i utforskaren) under Verktyg/Mappalternativ fliken Visning... bocka av "dölj filnamnstillägg för kända filtyper"? Annars ändrar du bara filnamnet och inte ändelsen...

// Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade just att spela upp en IMG fil och den 1a fungerade inte vilket gjorde mig förvånad så jag packade upp en film till som jag hade och voala den fungerade,alltså kan jag bara ställa samma fråga som Manneman:har du provat flera IMG filer?

Mvh MrO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Används filen av något program? Hur gör du för att ändra filnamnet?

Kan inte se att .img stöds av VLC, så att ändra till .iso skulle kunna hjälpa.

VLC stöder img.

Testa av avinstallera VLC och dra hem den senaste.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har senaste stabila VLC, men inga img-filer. ;) Konstaterade bara att img inte visas i öppna-dialogen.

väldigt skumt då jag också har senaste stabila VLC och kollade på en imgfil nyss utan några problem? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att förtydliga: jag har inga img-filer. ;) Att .img inte visas bland övriga öppningsbara format i öppna-dialogen behöver heller inte innebära att .img-filer inte kan öppnas, då .iso stöds, och .img i princip är samma format under annat namn. Man kan, som MrO föreslog, välja Alla filer i öppna-dialogen, så visas .img-filerna. Eller dra filen till spelaren/genvägen. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...