Gå till innehåll

ExifSort


swag

Recommended Posts

varför kan jag inte ha detta program har java (senaste) i datan kör med 64 bitars system

så här står det intsallerat detta 3 gr nu samma sak hela tiden

could not find the main class:ExifSort. program will exit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Exif hänger samman med bildbehandling om jag har förstått det rätt. Om man använder sig av tilläggs program till ett visst program.

Borde fungera,, .Net fungerar bra med vissa program.

Edit : Korrigerade ett stavfel.

Redigerad av jarru
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo vi har samma trödlösa koppling här hemma .men är hennes data avstängd så går det inte att starta programet ändå samma fel medd som jag skrev i första inlägget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Tror inte att nätverksuppkopplingen är problemet, det låter väldigt långsökt.)

Har du kollat i event-loggem om det finns något som kan ge en ledtråd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha utvecklat program i Java har jag faktiskt ändå inte mycket att komma med eftersom jag tycker du ger en väldigt vag beskrivning av problemet. Vilket program pratar du om egentligen? Kan du länka till det?

Av mina egna erfarenheter har jag sett att Java ibland kan hitta på konstigheter. Avinstallera allt vad Java heter på din dator, och installera 64-bit Java igen. Sedan försök köra programmet. När du installerar programmet ska du se till att du väljer att köra den som administratör (högerklicka på installationsfilen), kanske inte gör någon skillnad, men det kan mycket väl vara något som blockerar Java från att fungera normalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok ska se om det blir bättre när jag ska formatera om datan

vad menar du här Antar att du med kör Windows versionen där java filen körs i exe filen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok ska se om det blir bättre när jag ska formatera om datan

vad menar du här Antar att du med kör Windows versionen där java filen körs i exe filen

Nej, formatera inte datorn, detta ska gå att lösas på annat sätt. Ladda ner filen "ExifSort.jar" istället och kör den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok har nu laddat ner denna fil vad gör jag sen ?

Starta kommandotolken (cmd), blädda fram till mappen som jar-filen ligger i, skriv sedan

java -jar ExifSort.jar

Sedan enter.

Fungerar det inte, får du lägga in Java i miljövariablerna. (Är jag helt ute och cyklar får någon gärna rätta mig, ett tag sedan jag gjorde detta)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...