Rebom Posted May 3, 2010 Share Posted May 3, 2010 Hej alla nu har jag köpt en ny dator och har plockat ut min gamla 1TB HDD som är partitionerat för Windows och resten för MMM jo du allt och nu jag har lagt den i sin skall (köpte den som extern HDD) och kopplar den till nya burken via USB då installeras drivrutiner och hittar HDD men när jag går in i dator så ser jag inte just den utan BARA den sim ingick i nya datorn! hur trollar man fram den? försökte med hund godis men det gick inte så bra=) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted May 3, 2010 Share Posted May 3, 2010 Ser du den under diskhantering? Vad har din nya dator för OS och vilken version av Windows ligger på den gamla disken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rebom Posted May 3, 2010 Author Share Posted May 3, 2010 Ser du den under diskhantering? Vad har din nya dator för OS och vilken version av Windows ligger på den gamla disken? 1- Nja kolla själv 2-Windows7 Home Premium x64bit och Windows7 Ultimate x64bit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted May 3, 2010 Share Posted May 3, 2010 Hmm... den versionen har jag aldrig sett förr. Jag förmodar att du har provat att plugga in den som USB-enhet också, mest för att se om den funkar det hållet? // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted May 3, 2010 Share Posted May 3, 2010 1- Nja kolla själv 2-Windows7 Home Premium x64bit och Windows7 Ultimate x64bit. Vad finns det att välja på i menyn som visas när du högerklickar på hårddisken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rebom Posted May 3, 2010 Author Share Posted May 3, 2010 (edited) Själv klart att USB-enhet är i och ström på. det står inte mycket på den här har ni bild. Vet ni om Windows7 Home Premium stödjer Dynamisk HDD? Edited May 3, 2010 by Rebom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted May 3, 2010 Share Posted May 3, 2010 Dynamiska diskar stöds inte när de är USB-anslutna enligt http://social.technet.microsoft.com/Forums/en/w7itprohardware/thread/64c8543f-fa27-436b-b857-f876fa82aa64 Jag hittade de här sidorna om att konvertera från dynamisk disk till standard (basic) utan att förlora filerna: http://mypkb.wordpress.com/2007/03/28/how-to-non-destructively-convert-dynamic-disks-to-basic-disks/ http://www.dynamic-disk.com/convert-dynamic-disk-to-basic.html Om du har möjlighet att ansluta hårddisken internt så är det ju en bra väg att gå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rebom Posted May 4, 2010 Author Share Posted May 4, 2010 (edited) Tack Cecilia ska börja med andra länken och se vad som händer. Edited May 4, 2010 by Rebom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts