Gå till innehåll

Digitalkamera


Adnerzzon

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Canon Power Shot SX 10 IS, kompaktkamera, med utmärkt optik, samt video!

http://www.canon.se/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_Camera/PowerShot/PowerShot_SX10_IS/index.asp

Har den själv!

Mycket nöjd!

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Har även i skrivande stund tittat lite på Fuji Finepix ( http://www.fujifilm.com/products/digital_cameras/s/finepix_s1600/sample_images/index.html )

Fuji Finepix s1600 ( http://www.pixmania.se/se/se/5004338/art/fuji/finepix-s1600.html )

och Fuji Finepix s1800. Dessa täcker mina behov gott o väl tycker jag

Verkar bra och ok kamera med lite finneser. Vad tror ni?

Redigerad av Adnerzzon
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag ser det som så att Fuji -kameran kan tillgodose mina behov likväl som den dyrare Canon-kameran.

Även om det inte skiljer så mycket i pris. Canon SX10 IS verkar lite overkill för mina behov/användande.

Ja, det är inte lätt, det är en djungel. men jag tänkte oxå enbart Canon till en början.

Men det finns minst lika bra andra tillverkare som t.ex Fujifilm, Panasonic, Nikon osv. men Canon väl kanske det största..."the brand" så att säga.

Summa sumarum så skulle t.om en Canon Powershot SX210 IS räcka gott och väl om jag nu ska gå på Canon.

Redigerad av Adnerzzon
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser det som så att Fuji -kameran kan tillgodose mina behov likväl som den dyrare Canon-kameran.

Även om det inte skiljer så mycket i pris. Canon SX10 IS verkar lite overkill för mina behov/användande.

Ja, det är inte lätt, det är en djungel. men jag tänkte oxå enbart Canon till en början.

Men det finns minst lika bra andra tillverkare som t.ex Fujifilm, Panasonic, Nikon osv. men Canon väl kanske det största..."the brand" så att säga.

Summa sumarum så skulle t.om en Canon Powershot SX210 IS räcka gott och väl om jag nu ska gå på Canon.

Som sagt,

kan bara rekommendera den.

2 bekanta köpte, efter de fått prova min, mest pga optik,

samt att den uppfyller många av systemkamerans fördelar.

Att det är overkill? Nej, man utvecklas ju dessutom och ställer större krav efter vart med.

Lycka till med ditt köp oavsett kamera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd den inte hade HD filmning, det hade jag gärna velat ha i kamera till det priset.

Ja, vi får se men det står mellan Canon SX10 IS och Fuji Finepix s1600 (1800).

Bestämmer jag mig för en mindre variant så lutar det åt Canon Powershot SX210 IS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...