Jump to content

Digitalkamera

Adnerzzon

Recommended Posts

Har även i skrivande stund tittat lite på Fuji Finepix ( http://www.fujifilm.com/products/digital_cameras/s/finepix_s1600/sample_images/index.html )

Fuji Finepix s1600 ( http://www.pixmania.se/se/se/5004338/art/fuji/finepix-s1600.html )

och Fuji Finepix s1800. Dessa täcker mina behov gott o väl tycker jag

Verkar bra och ok kamera med lite finneser. Vad tror ni?

Edited by Adnerzzon

Jag ser det som så att Fuji -kameran kan tillgodose mina behov likväl som den dyrare Canon-kameran.

Även om det inte skiljer så mycket i pris. Canon SX10 IS verkar lite overkill för mina behov/användande.

Ja, det är inte lätt, det är en djungel. men jag tänkte oxå enbart Canon till en början.

Men det finns minst lika bra andra tillverkare som t.ex Fujifilm, Panasonic, Nikon osv. men Canon väl kanske det största..."the brand" så att säga.

Summa sumarum så skulle t.om en Canon Powershot SX210 IS räcka gott och väl om jag nu ska gå på Canon.

Edited by Adnerzzon

Jag ser det som så att Fuji -kameran kan tillgodose mina behov likväl som den dyrare Canon-kameran.

Även om det inte skiljer så mycket i pris. Canon SX10 IS verkar lite overkill för mina behov/användande.

Ja, det är inte lätt, det är en djungel. men jag tänkte oxå enbart Canon till en början.

Men det finns minst lika bra andra tillverkare som t.ex Fujifilm, Panasonic, Nikon osv. men Canon väl kanske det största..."the brand" så att säga.

Summa sumarum så skulle t.om en Canon Powershot SX210 IS räcka gott och väl om jag nu ska gå på Canon.

Som sagt,

kan bara rekommendera den.

2 bekanta köpte, efter de fått prova min, mest pga optik,

samt att den uppfyller många av systemkamerans fördelar.

Att det är overkill? Nej, man utvecklas ju dessutom och ställer större krav efter vart med.

Lycka till med ditt köp oavsett kamera.

Synd den inte hade HD filmning, det hade jag gärna velat ha i kamera till det priset.

Ja, vi får se men det står mellan Canon SX10 IS och Fuji Finepix s1600 (1800).

Bestämmer jag mig för en mindre variant så lutar det åt Canon Powershot SX210 IS.

• 4 weeks later...