Gå till innehåll

Adobe Reader/Acrobat och Flashplayer... igen!


Recommended Posts

Postad (redigerade)

Tack för tipset!

Det är säkert inte så farligt som de låter :)

Tycker man börjar vänja sig vid alla dessa nya varningar som dyker upp titt som tätt.

Tänk om det inte hade varit för allting som blir knäckt eller hackat eller risker som blir uppfunna av företagen själva...Utan dem upptäckterna så skulle vi säkerligen inte få nöjet & känna på alla dem nya innovationer som idag finns inom Windows & IT världen just nu. Klart, det finns ju alltid en smärtgräns mellan dem som blir drabbade & dem som gillar att pyssla med om man nu säger "den mörka dolda sidan"

Men tänk vad bra det hade varit om vi kunde ta vara på alla dem resurserna lite bättre.

Personligen så inbillar jag mig själv att i slutänden så kommer allt fuffens till nytta iaf i slutänden B)

Edit:

Hur funkar det för alla som kör Windows 64bitars?

Enligt vad jag såg fanns ingen 10.1 version av betan på sidan.

Redigerad av Opptokoppter
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Tack för tipset!

Det är säkert inte så farligt som de låter :)

Tycker man börjar vänja sig vid alla dessa nya varningar som dyker upp titt som tätt.

Tänk om det inte hade varit för allting som blir knäckt eller hackat eller risker som blir uppfunna av företagen själva...Utan dem upptäckterna så skulle vi säkerligen inte få nöjet & känna på alla dem nya innovationer som idag finns inom Windows & IT världen just nu. Klart, det finns ju alltid en smärtgräns mellan dem som blir drabbade & dem som gillar att pyssla med om man nu säger "den mörka dolda sidan"

Men tänk vad bra det hade varit om vi kunde ta vara på alla dem resurserna lite bättre.

Personligen så inbillar jag mig själv att i slutänden så kommer allt fuffens till nytta iaf i slutänden B)

Edit:

Hur funkar det för alla som kör Windows 64bitars?

Enligt vad jag såg fanns ingen 10.1 version av betan på sidan.

Flash stöder ej IE8 x64.

Men då har du ju IE8 32bitars i datorn kan jag tro, och där stöds det ju!

Hittas här också: http://www.filehippo.com/search?q=flash+player till IE och övriga.

Flash är ju utsatt eftersom det används i väldigt många funktioner på webben, så risken ökar ju på grund av mångfalden.

Men vad man klickar på är ju valfritt.

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är säkert inte så farligt som de låter :)

När man kallar ett säkerhetshål för "kritiskt", så är det precis så farligt/allvarligt som det låter!

Tycker man börjar vänja sig vid alla dessa nya varningar som dyker upp titt som tätt.

Att vänja sig vid ideliga säkerhetsvarningar är nog det farligaste/allvarligaste av allt... så till vida att vanan lätt leder till passivitet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för infon!

Du har så rätt så, finns bara 32bitars / x86 här.

Knappt man hänger med i utvecklingen själv :)

Men skulle varit rätt skoj & få börja köra 64:an istället och såg också fram emot detta, ända tills dem här nyheterna kom fram ang. säkerhetsriskerna i Aero & W 7.

Lite utav en besvikelse då man hoppats den skulle hållt lite längre.

Avvacktar nog lite till & fortsätter så länge grejerna håller.

Den stationära börjar gå mot slutet men lappen är knappt inkörd än.

Bra länk du hade, t.o.m enklare & ladda ner därifrån än Adobe Labs sida.

Kan rekomenderas till intresserade!

Har Ni inte CCleaner installerat så dra gärna hem den också ifrån File Hippo.

Brukar själv ladda ner programmet ifrån samma sida :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Bra länk du hade, t.o.m enklare & ladda ner därifrån än Adobe Labs sida.

Kan rekomenderas till intresserade!

Har Ni inte CCleaner installerat så dra gärna hem den också ifrån File Hippo.

Brukar själv ladda ner programmet ifrån samma sida :)

Även om just FileHippo är en relativt säker sida så bör det vara en klar grundregel i ett aktivt säkerhetstänkande, att alltid ladda ner direkt från källan om möjligt... d.v.s. den officiella hemsidan.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När man kallar ett säkerhetshål för "kritiskt", så är det precis så farligt/allvarligt som det låter!

Att vänja sig vid ideliga säkerhetsvarningar är nog det farligaste/allvarligaste av allt... så till vida att vanan lätt leder till passivitet!

Håller med i tidigare påpekanden här i tråden..Gäller ju såklart att vara lyhörd & bry sig när en varning kommer och självklart vinner den som förhåller sig till försiktighet då datorer används. Precis som Mats beskrev så står ju valet till varje enskild att förstå innebörden kring vad som kan inträffa "om jag nu klickar på något specifikt som lockar" Samtidigt håller jag med dig också eson..Visst är det alltid riskabelt att inte bry sig & sedan kvittar de ju nästan vad de än handlar om.

Hoppas du missförstod mig rätt för det handlar ju också om att finna en jämvikt, aldrig bra om något går till överdrifter heller även om varningarna & riskerna trillar in ofta :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Även om just FileHippo är en relativt säker sida så bör det vara en klar grundregel i ett aktivt säkerhetstänkande, att alltid ladda ner direkt från källan om möjligt... d.v.s. den officiella hemsidan.

Vaknat på fel sida på självaste Svenska nationaldagen? :rolleyes:

Edit:

Snygg blänkare! :D

Redigerad av Opptokoppter
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaknat på fel sida på självaste Svenska nationaldagen? :rolleyes:

Nejdå, jag ogillar bara att mindre kunniga datoranvändare får fel uppfattning om det allt viktigare säkerhetstänkandet. Vad vi skriver i det här forumet kan få ganska stor genomslagskraft, eftersom forumet hör till dom större och läses av många "noviser"! Ta det inte personligt bara... jag reagerar på samma sätt oavsett vem som skriver något som jag inte tycker är helt riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nejdå, jag ogillar bara att mindre kunniga datoranvändare får fel uppfattning om det allt viktigare säkerhetstänkandet. Vad vi skriver i det här forumet kan få ganska stor genomslagskraft, eftersom forumet hör till dom större och läses av många "noviser"!

Det vet jag också om. Meningen med forum bör också vara en plats öppen för alla och inte stängas framför näsan på bekostnad för dem som vet något mindre.

Hela den sociala grundidén faller ju om bara en liten grupp är godkända.

Vem kommer att lära sig något då?

Ta det inte personligt bara... jag reagerar på samma sätt oavsett vem som skriver något som jag inte tycker är helt riktigt.

Åsikten kom ifrån ditt håll och självklart har alla rätt till en egen åsikt :)

Men jag har svårt & förstå budskapet och innebörden i slutet.

Om jag försöker tyda dig mellan raderna så vill du egentligen att jag ska dra åt skogen, eller?

Jag vill Du ska må gott & trivas lika mycket som jag själv här.

Börjar bli dags & hissa flaggan ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vet jag också om. Meningen med forum bör också vara en plats öppen för alla och inte stängas framför näsan på bekostnad för dem som vet något mindre.

Hela den sociala grundidén faller ju om bara en liten grupp är godkända.

Vem kommer att lära sig något då?

Åsikten kom ifrån ditt håll och självklart har alla rätt till en egen åsikt :)

Men jag har svårt & förstå budskapet och innebörden i slutet.

Om jag försöker tyda dig mellan raderna så vill du egentligen att jag ska dra åt skogen, eller?

Jag vill Du ska må gott & trivas lika mycket som jag själv här.

Börjar bli dags & hissa flaggan ;)

...nu tog du det personligt i alla fall...!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

...nu tog du det personligt i alla fall...!

Ok då lite grann kanske :)

Hur är de själv?

Hoppas jag inte sabbade eller gjorde dig irriterad, var aldrig meningen från mitt håll.

Du har rätt, kanske jag kört på lite väl friskt men vill ändå framhålla att tanken är alltid med glimten i ögat & lite salt humor när de vill sig :)

Slutkläm:

"Bra länk du hade, t.o.m enklare & ladda ner därifrån än Adobe Labs sida.

Kan rekomenderas till intresserade! "

När jag skrev ovanstående stycke lite högre upp i början av tråden så gjordes inte detta med avsikt att nedvärdera dig eson som trådskapare.

Jag bara konstaterade efter besökt dessa två platser att det troligtvis kommer uppfattas lättare för dem som kommer här näst att ladda ner ifrån t.ex Mats länk. Möjligen hade en direkt nedladdningslänk löst allt lite lindrigare så hade detta aldrig behövt diskuteras eller någon blivit sårad.

Ville bara väl jag med.

Ha en bra trevlig Söndag!

Redigerad av Opptokoppter
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...