Gå till innehåll

Knas med IE8


Stim

Recommended Posts

Har sen ett tag nu fått problem med sidor som bara tycks fastna och efter ett tag laddas normalt.Egenligen verkar det mer vara själva weblläsaren som random stannar upp med laddningen för sedan efter ett tag ladda klart. Som mest har jag räknat upp till 15 sekunder och detta händer dagligen flera gånger om dagen och undrar om nån vet vad det beror på eller bara känner igen problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Nej, ingenting sånt, man ser länken man klickat på och ibland även den gröna progress bar. Verkar som webbläsaren random fryser till oavsett webbplats och sidor.

Just här på sidan har det nog hänt flest gånger, när man klickar på en trådlänk eller liknande. 2-3 gånger idag inom loppet av ca 1 timme.

Redigerad av Stim
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har säkert gjorts tiotals gånger nu redan, kör bland annat CCleaner nästan dagligen men även gjorts vid några tillfällen från webbläsaren.

Vet inte vad felet egentligen kan vara och ser som enda lösning just nu bara en eventuell ominstallation av Windows. Antivirus hittar inget men kanske kan fått in något skräp ändå som inte borde finnas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka tillägg tänker du på?

Har inte installerat några speciella tillägg dock, inte medvetet förutom kanske Adobe flash player. Den har varit installerad före problemet i och för sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du sett om det blir bättre om du kör IE utan tillägg?

Du hittar det här: Start - Program - Tillbehör - Systemverktyg

Vet inte vad du menar jag ska klicka på där men där finns en genväg med namnet "Internet Explorer (No Add-ons)". Jag klickar på den, IE öppnas då med bland annat texten "Internet Explorer is currently running without add-ons"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Surfa runt lite och se om vissa webbsidor tycks fastna nu också eller om det problemet har upphört.

Om det har upphört så beror det på något tillägg och då får du pröva dig fram till vilket det är genom att inaktivera ett i taget i Internet-alternativ - Program - Hantera tillägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vitt jag förstår har inget med tillägg att göra, inget är installerat mer nu än det var innan problemet. Problemet är kvar och jag vet inte riktigt vad det kan bero på. Många Windows uppdateringar har tillkommit och kanske något kan gått snett under nån uppdatering. Eller när jag ibland rensar i registret med CCleaner markerar jag allt och bara rensar allt rakt av, oftast fungerar det bra men brukar inte ha direkt koll på vad som rensas och kanske kan det ha rensats nåt som inte borde rensats.

Mycket kan det bero på och jag ska nog hur som helst göra en ren installation i veckan. Dels för att så här kan det ju inte vara och dels för det var ett tag sedan nu som jag hade ett rent system.

Tack hur som helst för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vitt jag förstår har inget med tillägg att göra, inget är installerat mer nu än det var innan problemet. Problemet är kvar och jag vet inte riktigt vad det kan bero på. Många Windows uppdateringar har tillkommit och kanske något kan gått snett under nån uppdatering. Eller när jag ibland rensar i registret med CCleaner markerar jag allt och bara rensar allt rakt av, oftast fungerar det bra men brukar inte ha direkt koll på vad som rensas och kanske kan det ha rensats nåt som inte borde rensats.

Mycket kan det bero på och jag ska nog hur som helst göra en ren installation i veckan. Dels för att så här kan det ju inte vara och dels för det var ett tag sedan nu som jag hade ett rent system.

Tack hur som helst för hjälpen.

Hej!

Är det så att Du har Microsoft Security Essential? Detta fenomen har jag också. Efter uppdate av MSE och att den sedan installerar, så stannar allt upp för att sedan återgå till normalt igen. Men det är frustrerande att få låsningar. Men eftersom jag vet vad det beror på, så struntar jag i att göra något, bara vänta tills installationen är klar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var intressant. Jag vet ärligt inte om jag har det, ingår det i Windows? Om inte så har jag det inte.

Annars kör jag Norton Internet Security som vanligtvis brukar inaktivera Windows egna brandvägg automatiskt och borde nästan även göra det för Security Essential.

Jag kommer att göra en ren Windows installation i veckan men kunde ändå vara intressant och kolla det här med Security Essentia, om den ingår i Windows och om den eventuellt körs i bakgrunden på nåt vis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu igår gjort en ren OS installation och IE8 verkar nu fungera som det ska. Passade även på att damsuga datorn första gången på bra länge och det ordentligt den här gången. Snacka om damm det var på och under processorfläkten och speciellt på kylflänsarna (eller vad det nu heter) under fläkten och blev tvungen att ta isär hela fläkten för komma åt och göra rent.

Då och då slant jag när skulle lossa fläkten och tror jag slog i moderkortet 1, 2 gånger med skruvmejsel, men, inga skador verkar uppkommit och datorn är nu ren och fin. :)

Ni som kanske har samma problem så vet ja fortfarande inte riktigt vad problemet berodde på. Knas med nåt virus kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överhettning kan det faktiskt berott på nu när du säger det och när jag tänker på allt damm som hade samlats på kylflänsarna. Det var riktigt tjockt, brunt damm som knapp gick att dumsuga upp. Brunt ungefär nästan som om dammet hade bränts av överhettning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

kan bara göra en jämförelse till när jag rengjorde min dator,

dammet var vitt/grått.

Har rengjort andras datorer, där de t.ex. var rökare, mörkbrunt tjockt damm, tungt i sin konsistens.

Ej överhettning, men svår rengjord.

Så det skulle ju kunna peka på överhettning.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är också i och för sig rökare men röker just inte så mycket vid datorn. Dammet kändes lite flottigt och skulle kanske kunna vart nikotin från rök också. Och som färgat och klibbat fast lite. När det är party röker en hel del folk lite överalt här. Just dammet på kylflänsarna är något jag aldrig sett tidigare, att det var så mycket eller bara inte tänkt på det tidigare. Köpte datorn kanske för ca -5,6 år sen och inte gjorts rent där förens nu. Det såg för jäkligt ut och blev tvungen att lossa fläkten för att kunna suga upp det som hade fastnat. Känns bra att det är rent nu i alla fall. Kanske håller burken ett tag till nu också :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...