Gå till innehåll

Installation av drivrutiner till Trust Design Tablet går ej


Appcon

Recommended Posts

Kan ej installera drivrutinerna till Trust Design Tablet pga att "C:\windows\system32\spfileq.dll" är tom - dvs storlek = 0. Hur raderar jag nämnda fil (admin behörighet räcker tydligen inte) för att ersätta den med en fungerande (96kb)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Eller starta kommandotolken som administratör och skriv/klistra in...

regsvr32 /u spfileq.dll

Försök sedan skriva över filen med den nya... alltså "Kopiera till..." och byt ut.

Lyckas det så är sista steget att återigen öppna kommandotolken och skriva...

regsvr32 spfileq.dll

...eventuellt måste du starta om för att allt skall falla på plats.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har på alla sätt försökt namnändra, skriva över, radera filen utan att lyckats. Har kört i safe mode, med config.sys "utan" drivisar etc.

När jag kör regsvr32 så får jag det felmeddelande som bifogats!

Med Malwarebytes så körde jag dess "Fler verktyg & FileASSASIN" för att radera låsta filer. Då återfinns på rätt plats med rätt filnamn filen med 80k innehåll. Med utforskaren så syns samma fil på samma plats med 0 innehåll?????? Har även testat gratisversionen av unlocker - men utan lycka.....

Kan jag fixa/reparera felet med W7 installations CD?

post-8882-1276603110,54_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Prova att ta över ägarskapet på filen innan du tar bort den. Tror det skall finnas en liten guide någonstans på hur man tar ägarskap, men kan inte hitta den nu.

Edit:

Högerklicka på filen och välj Egenskaper/Säkerhet/Avancerat/Ägare/Redigera...

...markera ditt användarnamn och verkställ, stäng sedan ner tills du är tillbaka på egenskaper.

Där trycker du på "Redigera" och markerar ditt namn igen, samt bockar för "Fullständig behörighet"... verkställ och stäng ner.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[LÖST) Vad vore the cyber world without you guys! Återigen har ni medverkat till en "enkel" (förutsatt att man till punkt & pricka följer era råd) lösning. Först började jag läsa Cicilia-länken men backade till e-son -beskrivningen som var "kortare" :rolleyes: Så genom att slaviskt följa instruktionenrna så lyckades jag ta ägarskapet över filen & därmed ersätta den med en felfri ditto. Nu är Trust tabletten installerad så nu börjar en ny annorlunda träningsrunda att bli kompis med den.

I sammanhänget undrar jag "Trustedinstaller" vad är det eller vem är han?

Slutligen och återigen ett stort tack för er support!! Förresten är ni fena på bilar & navigatorer också?

Mvh/T

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I sammanhänget undrar jag "Trustedinstaller" vad är det eller vem är han?

TrustedInstaller är i stora drag den modul som hanterar bl.a windows uppdateringar. Som vanligt är det ont om förklaringar på svenska, men kanske den här duger.

Essentially, TrustedInstaller.exe is this kind of third-party master "administrator" which holds the rights to certain files/applications that the OS deems to be essential. Windows basically gives TrustedInstaller carte blanche to do whatever it wants -- use as much CPU, RAM as it wants. This is because if TrustedInstaller.exe has allowed a certain application (let's call it Program X) to perform a given task, then Windows essentailly "trusts" that Program X is an essential system resource -- because it is running under the purview of TrustedInstaller. (Hence the strange, spyware-esque name of TrustedInstaller.) And since Program X is an "essential" and "trusted" system resource, Windows will make sure to give it all the CPU time it needs.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...