EnRIz Posted January 24, 2006 Share Posted January 24, 2006 Hejsan jag har fått ett problem. Jag vill låsa upp portarna i min router men jag kan inte komma åt den eftersom min mamma installerade allting som hade med trådlöst att göra (på sin dator, min får hon inte röra..) iaf så har hon bytt anv. namn respektive lösen. Finns det något sätt att ta mej in ändå? Min router är en D-Link DI-624+ B. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mussi Posted January 24, 2006 Share Posted January 24, 2006 Du kan ju alltid reseta routern eller så kan du fråga din mamma efter lösenorden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 24, 2006 Share Posted January 24, 2006 Hej Du kan läsa dina alternativ i manualen , men tipset ligger fortfarande på det som Mussi sa, eftersom du måste ha lösenord för att ändra något även om du kan ta dig in... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EnRIz Posted January 24, 2006 Author Share Posted January 24, 2006 Hur resetar jag routern? Skulle behövt öpnna några portar (jag e CS nurd) och min mor tro att jag e dum i huvet och inte kan någonting så jag skulle behöva komma in, men jaja får väl strunta i då. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted January 24, 2006 Share Posted January 24, 2006 Hur resetar jag routern?och min mor tro att jag e dum i huvet och inte kan någonting . Hej Mussi gav dig ett råd, Venoms dito så läs manualen ! http://www.dlink.se/ och vidare via "Support" så finns svaret där. Men du bör nog prata med din morsa om det här för hon upptäcker det säkert................... 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EnRIz Posted January 25, 2006 Author Share Posted January 25, 2006 Om jag nu resetar routern, ändras lösenordet då? Påverkas någon annan dator av detta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 25, 2006 Share Posted January 25, 2006 Hej Allt påverkas om du resettar routern. Då återgår inställningarna till det som var standard när ni installerade systemet. Ett tips...gör inte det, så vida du inte kan det gamla orginallösenordet och kan hantera en galen morsa... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vulfgar Posted January 25, 2006 Share Posted January 25, 2006 Eftersom jag själv har tonårsbarn så kan jag bara säga: RESETA INTE ROUTERN! :evil: Om någon av mina barn gjorde något sådant utan att fråga först - och få tillstånd - så skulle det bli indragna månadspengar, datorförbud mm. :twisted: Så, prata med din morsa istället! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EnRIz Posted January 25, 2006 Author Share Posted January 25, 2006 Hur resetar jag routern?mor tror att jag e dum i huvet och inte kan någonting. Det här säger väl en del.... Ok får skita i de då. Tack ändå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patriot_chrille Posted March 6, 2006 Share Posted March 6, 2006 jag tror inte det är så smart att göra det att hacka din egen router var ärlig och säg som det är att du måste ha användarnamn och lössenord för att kunna spela cs eller några spel ärlighet varar längst Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts