Gå till innehåll

HP Pavilion DV6-1220so - Win 7 Drivrutiner?


Appcon

Recommended Posts

Har tidigare installerat Win7Pro64 på rubr. dator & ALLT funkar bra.

Har nu gjort samma installation på dotterns DV6-1220so & här funkar allt UTOM fjärrkontrollen till Mediacenter.

Vill minnas att någon vid första installationen listade de drivrutiner som skulle laddas ned från HP. Har sökt denna tråd utan att hitta den.

Med tillförsikt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HPs drivrutiner hittar man genom att utgå från sidan http://welcome.hp.com/country/se/sv/support.html. Spara sidan som favorit/bokmärke. Det borde gå bra för dig att söka dig vidare till drivrutinerna för den datormodell det gäller.

Tack, men där & på andra svårnavigerade HP-siter har jag sökt. Kontakt med HP-supporten är otänkbar - EN gång räcker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova den här länken...! Nu valde jag Windows 7 x64 som OS... är det fel får du ändra.

HP Pavilion dv6-1220so Entertainment Notebook PC

Jepp, där har jag också (utan framgång) varit & därifrån laddat ned det mesta som verkar troligt för DV6-an.

Har också sökt på datorn om IR-porten kan aktiveras/deaktiveras någonstans. Fjärren funkar mot dator #2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt på e-sons länk gäller den datorn så allt är troligt för datorn, men mer explicit så finns det ju en drivrutin som heter "Drivrutin för ENE CIR-mottagare".

Exakt den var jag också inne på... troligen en av få drivrutiner som du inte har fått direkt via Windows update, då fjärrkontrollen närmast kan betraktas som ett extra tillbehör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[LÖST KLAPPAT Å KLART]

NI E ENASTÅENDE!!! Laddade ned & installerade ENE CIR driven & vips så funkade det direkt! Hur kunde jag ha missat den. Dottern kom en halvtimma senare & fick en fullt fungerande komputter MED fjärr. Hoppas ni får en skön midsommar.

Tack & Mvh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...