Gå till innehåll

HP-skrivare + uppdatering:säkerhetsrisk ?


Recommended Posts

Min HP-skrivare kom upp med en updateruta när jag var ute på nätet,senare kollade jag tillförlitlighetsverktyget och såg då att väldigt många program inklusive Comodo hade omkonfigurerats,tyckte detta inte var lämpligt då det gjorts i samband med HP uppdateringen varvid jag gjorde systemåterställning.Nu när jag skulle ut på nätet så var det nästan omöjligt surfa varvid jag gick in på verktyg/hantera tillägg och inaktiverade 3 som hade med HP att göra,nu funkar det att surfa.FRÅGA ?: Är det normalt med omkonfigurationer när skrivare uppdateras ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min HP-skrivare kom upp med en updateruta när jag var ute på nätet,senare kollade jag tillförlitlighetsverktyget och såg då att väldigt många program inklusive Comodo hade omkonfigurerats,tyckte detta inte var lämpligt då det gjorts i samband med HP uppdateringen varvid jag gjorde systemåterställning.Nu när jag skulle ut på nätet så var det nästan omöjligt surfa varvid jag gick in på verktyg/hantera tillägg och inaktiverade 3 som hade med HP att göra,nu funkar det att surfa.FRÅGA ?: Är det normalt med omkonfigurationer när skrivare uppdateras ?

Beror ju väldigt mycket på vad du menar med omkonfigureringar. Comodo kanske behövde ändra någon inställning för att fortsätta tillåta HP-programmet.

Det är rätt vanligt att det i program för skrivare ingår tillägg. HP har väl ett tillägg som ska göra det lätt att göra utskrifter av webbsidor där man kan välja vilka delar av sidan man vill ha med, t ex inga bilder eller bara en fin bild.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...