Sunshine Posted August 4, 2010 Share Posted August 4, 2010 God kväll i stugorna. Såg denna insekt som satt på fönstret, hämtade kameran och tog ett macro. Men vet dock inte vad det är för slags insekt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted August 4, 2010 Share Posted August 4, 2010 Jag är nästan mer nyfiken på vad det är för hårmonster i bakgrunden, är det Itt från familjen Addams? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted August 4, 2010 Author Share Posted August 4, 2010 (edited) Jag är nästan mer nyfiken på vad det är för hårmonster i bakgrunden, är det Itt från familjen Addams? Nästan rätt Niklas! Nä, det är en uggla som gjorts med en motorsåg från en tallstock. Gogglat och funnit ut att insekten är en Guldögonslända..... Edited August 4, 2010 by Sunshine Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted August 4, 2010 Share Posted August 4, 2010 Gogglat och funnit ut att insekten är en Guldögonslända..... Har den nya Ray-Ban då, ögonen är ju svarta! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarru Posted August 4, 2010 Share Posted August 4, 2010 Putsa fönstret.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted August 4, 2010 Share Posted August 4, 2010 Har den nya Ray-Ban då, ögonen är ju svarta! Den blundar ju...! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarru Posted August 4, 2010 Share Posted August 4, 2010 Men och andra sidan,, man kan kanske använda sig av 8:ans krok på den.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunshine Posted August 5, 2010 Author Share Posted August 5, 2010 Men och andra sidan,, man kan kanske använda sig av 8:ans krok på den.. Lite synd, tycker jag att använda denna på en 8:ans krok, då den kan göra bättre nytta som denna. "Mamma guldögonslända lägger ägg på blad, ägg som sitter på ett långt skaft. När äggen kläcks så kommer små monster ut. Det är bladluslejonen, och dom äter inte bara bladlöss utan även bladloppor, spinnkvalster och andra marodörer" :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts