Snoffa Posted August 19, 2010 Share Posted August 19, 2010 (edited) Hej, jag har precis formaterat om en dator och installerat windows xp pro med sp3 på. När jag försöker gå in på microsoft update för att ladda hem uppdateringar så fastar jag vid installationen av update agenten. Agenten laddas hem och när filerna ska registreras så får jag ett felmeddelande som lyder: 0x8024D007. Har gått igenom samtliga lösningar på denna sidan nedan, som ska avhjälpa felet men inget av dem fungerar. http://support.microsoft.com/kb/956701 Snälla hjälp mig... Edited August 19, 2010 by Snoffa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted August 19, 2010 Share Posted August 19, 2010 (edited) Byt namn på C:\windows\system32\Catroot2 till Catroot2old Starta om datorn Gå till windows update igen och prova. Edited August 19, 2010 by Venoms Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snoffa Posted August 20, 2010 Author Share Posted August 20, 2010 Byt namn på C:\windows\system32\Catroot2 till Catroot2old Starta om datorn Gå till windows update igen och prova. Hejsan och tack för tipset. har testat detta nu och det fungerade inte. Får samma felkod. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 Är KB905474 (Windows Genuine Advantage) installerad? Denna uppdatering installerades inte, och stoppade alla andra uppdateringar på två XP-burkar. Till slut hittade jag installationsprogrammet (wgasetup.exe) i en nedladdningsmapp, och kunde installera det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarru Posted August 20, 2010 Share Posted August 20, 2010 Fungerar detta ? Start > Kör > cmd > Enter. Skriv in: net stop WuAuServ > Enter Start > Kör > %windir% > Enter Byt namn på mappen "SoftwareDistribution" till "Sdold" som finns i Windowsmappen. Start > Kör > cmd > Enter net start WuAuServ > Enter Prova med Windows Update. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snoffa Posted August 20, 2010 Author Share Posted August 20, 2010 Yes KB905474 är installerad och jag kan validera mitt windows som äkta. Tror jag ska installera om datorn igen för att se om det går vägen då. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snoffa Posted August 20, 2010 Author Share Posted August 20, 2010 Yes KB905474 är installerad och jag kan validera mitt windows som äkta. Tror jag ska installera om datorn igen för att se om det går vägen då. Efter ominstallationen så fungerar Microsoft update igen. Tack alla för tipsen ni har gett mig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts