Jump to content

Konvertera MIX filer

Recommended Posts

Det skall gå att klistra in .mix i ett worddokument och sedan spara dokumentet i HTML-format. Det ger en mapp med filer som ingår i html-dokumentet, och däribland skall bilderna finnas i .jpg-format.

Annars har jag för mig att XnView kan visa allt, men också konvertera det mesta.

Ja jag har använt PictureIT tdigare men Microsoft har ju ingen support för detta längre!

Tyvärr klarar inte Xnview av att konvertera, jag har läst att det finns flera olika typer av Mixfiler och att detta trasslar till det hela.

Kan ju bli långrandigt... men visst kan du väl öppna som MIX-fil och spara som t ex jpg?

Nej alla filformat som Andreas inte uttryckligen har godkänt i forumets programvara, nekas... det var därför jag förslog .zip, det är nämligen godkänt.

Om du istället väljer "Lägg till arkiv..." i winrar, så kan du välja zip istället för rar.

Edited by e-son

Som jag misstänkte så går det utmärkt att öppna och spara om bilderna i önskat format, med det gamla Microsoft Digital Image Suite Editor 2006... också ett nedlagt program men det fungerar utmärkt även i Windows 7. Batch-konvertering finns så du kan ta hela bildgrupper på en gång.

Skulle du behöva det så har jag en kopia du kan få. Skicka pm så löser vi det.

Edited by e-son