Gå till innehåll

Konvertera MIX filer


Recommended Posts

Har en hel del bilder sparade på CD men tyvärr i MIX format.

Kan inte öppna dessa trots en massa försök med bla. infoga i Word.

Har någon "receptet" på konverteringen från MIX till Jpeg?

Mycket tacksam för hjälp

Tommy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skall gå att klistra in .mix i ett worddokument och sedan spara dokumentet i HTML-format. Det ger en mapp med filer som ingår i html-dokumentet, och däribland skall bilderna finnas i .jpg-format.

Annars har jag för mig att XnView kan visa allt, men också konvertera det mesta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag har använt PictureIT tdigare men Microsoft har ju ingen support för detta längre!

Tyvärr klarar inte Xnview av att konvertera, jag har läst att det finns flera olika typer av Mixfiler och att detta trasslar till det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag har använt PictureIT tdigare men Microsoft har ju ingen support för detta längre!

Tyvärr klarar inte Xnview av att konvertera, jag har läst att det finns flera olika typer av Mixfiler och att detta trasslar till det hela.

Kan ju bli långrandigt... men visst kan du väl öppna som MIX-fil och spara som t ex jpg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej alla filformat som Andreas inte uttryckligen har godkänt i forumets programvara, nekas... det var därför jag förslog .zip, det är nämligen godkänt.

Om du istället väljer "Lägg till arkiv..." i winrar, så kan du välja zip istället för rar.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag misstänkte så går det utmärkt att öppna och spara om bilderna i önskat format, med det gamla Microsoft Digital Image Suite Editor 2006... också ett nedlagt program men det fungerar utmärkt även i Windows 7. Batch-konvertering finns så du kan ta hela bildgrupper på en gång.

Skulle du behöva det så har jag en kopia du kan få. Skicka pm så löser vi det.

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...