Gå till innehåll

Prosessor Minimikrav 64-bit


Recommended Posts

Bör kanske nämnas att den produktfakta som står på Prisjakt inte alltid är 100% korrekt. Den är bra att ha som en vägledning men det skadar inte att för säkerhets skull kolla upp saker från ytterligare någon källa innan man t.ex tar beslut om ett inköp.

Med det menar jag inte att faktan om just din processor skulle vara fel, bara rent allmänt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar.

Det är välan ingen speciell prosessor misstänker jag ??.

kan inte sånt men datorn fungerar bra i dag.

Ni som kan, är det en hyfsad prosessor ?? duger den tro, håller inte på med spel bla, utan är normalandvändare.

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo visst kan man uppgradera bara processorn under förutsättning att det finns en snabbare modell på marknaden som passar med det moderkort du har.

Men det är nog sällan värt det då prestandaskillnaden lär vara ganska liten. Möjligtvis om du skulle råka sitta med den allra klenaste processorn för ditt moderkort och kan komma över den allra bästa till ett bra pris.

Den dagen du känner att datorn är slö har det ofta kommit ett par helt nya generationer processorer och ska man byta till dem brukar det behövas nytt moderkort också. Och bytar man moderkort så brukar man behöva byta minneskretsar också. Det brukar finnas färdiga uppgraderingspaket med alla 3 delar i om man är osäker på vad som passar ihop, har för mig t.ex www.komplett.se har en hel del sådana. EDIT: Ja se det har de. :)

EDIT IGEN: Och ifall din nuvarande processor duger eller ej kan väl bara du svara på. Tycker du det går snabbt nog att göra det du brukar med datorn är det ju ingen mening att byta bara för bytandets skull, då kan man hellre köpa en fin whisky eller något för pengarna. :)

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har så rätt så.

Ville bara kolla av lite pga intresse.

Jag tycker att det är bra fart på datorn, så det är helt ok.

Bättre att spara pengarna till i så fall en ny dator längre fram, men jag är nöjd, speciellt när jag bytte ut Vista mot W7 Home Premium.

Tack för ett trevligt bemötande,och ett bra svar.

Ha det så bra.

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...