Hampus Posted October 21, 2010 Share Posted October 21, 2010 När jag använder kommdot Vila, så "går" datorn ner i vila, MEN därifrån startar den upp direkt, ibland så ställer den sig i vila MEN efter ca 1 minut så startar den upp. Händer faktiskt att det fungerar ibland , uppskattningsvis 3 av 10 ggr. Knepigt med dessa intermittenta fel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted October 21, 2010 Share Posted October 21, 2010 (edited) Hej, kontrollera dina energispar inställningar, t.ex. om det fortfarande är ikryssat för att nätverkskortet, kan väcka datorn, så får du ett liknande beteende. Mvh Mats H Edited October 21, 2010 by Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted October 21, 2010 Share Posted October 21, 2010 Har du stängt av "Hibernate"? Starta kommandotolken som administratör och skriv... powercfg /h off ...och tryck Enter! Starta om datorn så skall det fungera om energiinställningarna för övrigt är rätt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted October 21, 2010 Share Posted October 21, 2010 Man kan ju pröva om det beror på nätverksaktivitet genom att dra ur nätverkskabeln innan man sätter datorn i vila. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hampus Posted October 21, 2010 Author Share Posted October 21, 2010 Det var kryssat för nätverkskorten "TILLÅT ATT DEN HÄR ENHETEN TAR DATORN UR VÄNTELÄGE". inte för att jag kan dra mig till minnes att jag varit där och ändrat inställningen, men strunt samma, nu funkar det. Tusen tack Hampus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats H Posted October 21, 2010 Share Posted October 21, 2010 Hej, kul att det löste sig! Mvh Mats H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts