Gå till innehåll

Windows Vista til Windows 7


MrBigSpender

Recommended Posts

Hej,

Jag har Windows Vista Ultimate installerat på min dator men skulle vilja uppgradera till Windows 7.

Hur gör jag det enklast?

Tjaa...enklast är väl att formatera hårddisken och sen installera w7 ;)

Nä men skämt o sido, min rekomendation är att inte uppgradera befintligt Vista utan köra en ren installation.

Jag vet att det skall fungera och uppgradera befintligt, men av alla dom gånger jag själv installerat OS på en dator så har det strulat i princip endast de gånger man valt uppgradering av befintligt OS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett bra sätt är att först köra Upgrade Advisor, för att ta reda på vilka förändringar du kan behöva göra, när du uppdaterar eller gör en ren installation, vilket jag rekommenderar dig att göra, om du inte tänker gå tillbaka till' Vista.

På så sätt kan du i förväg också ladda ner vissa drivrutiner och spara, vilket underlättar det hela.

Precis så gjorde jag, när jag gick från Vista Buisness till Windows 7 Ultimate.

Uppdaterar man, blir också en del av Vista kvar i systemet.

http://windows.micro...upgrade-advisor

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har man en Windows 7 Ultimate DVD, finns ju allt på den som behövs för installationen.

Skall man gör en ren installation, stoppar man in DVD-skivan och startar om datorn och förhoppningsvis får du sedan menyer att välja bland om nu dator är inställd på att starta från DVD-skivan. annars får man ändra på detta i BIOS.

Ta sedan bort allt från den gamla disken, fabriksåterställningar mm om du inte tänker gå tillbaka till Vista. Formatera därefter och installera, lättare kan det inte bli och allt vad du ska göra syns på skärmen och som sagt din nya Windows 7 Ultimate DVD, innehåller allt för att göra detta. Och det bästa av allt, det funkar!

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...