Gå till innehåll

Går inte ändra drivrutin för bluetooth Dell 1545 [LÖST]


stefan683

Recommended Posts

Fått ett lustigt problem efter uppdatering från Vista Home premium 32bitar till Windows 7 Ultimate 32 bitar. Mitt Bluetooth hittar routern men inget annat Bluetoothbaserat och som är synligt.Fungerade problemfritt med Vista.

Bäddrat igenom ett otal olika forum och det verkar vara ett inbyggt fel just i Delldatorn.Sökningsfunktionen i Windows hittar inte något heller.

Laddat ner och installerat drivisar från Dell men utan framgång.

Nokia PC Suite hittar inte heller mobilerna med Bluetooth, men det går bra med kabel.Men Bluetoothet SKALL banne mig fungera :angry:

Något forum ansåg att man skall installera drivisarna till Bluetooth som tillhör Vista 64bitars och köra på Windows 7 32bitars som jag har,men jag vet inte.....

Nu är jag helslut i huvvet och hoppas att ngn här på forumet har några ideer.

MVH/Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men 1. har datorn bluetooth? (klicka på bluetooth ikonen vid klockan och sen på fliken enhter, finns det enheter där t.ex Bluetoot radio osv?)

Är bluetoot aktiverat? brukar vara en tangentkombination t.ex fn + fX (någon av F knapparna, brukar vara en bluetoot ikon på den knappen)

Är du säker på att det är bluetooth du ska använda då du nämner din stationära dator samt din router? Är det inte wifi/wlan du menar?

edit:

If you press FN + F2 this should turn on the bluetooth

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har problemet kokat ner till att Bluetooth inte går att sätta på med Fn+f2.Har ikonen på skrivbordet och i aktivitetsfältet.Inget händer då datorn skall söka b-enheter men inget dyker upp så förm är b-tooth avstängt och jag kan inte sätta på det heller.I kontrpanelen på Dell wireless händer inget och jag hittar ingen ikon för b-tooth heller! Blir knäpp snart :wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du installerat senaste "Dell Wireless 365 Bluetooth Module" för win7 32bit på datorn? version: 6.2.0.9600, A02-1, om inte så testa det och se. Här har du en länk om det behövs -> http://support.dell.com/support/downloads/download.aspx?c=us&cs=19&l=en&s=dhs&releaseid=R228749&SystemID=INSPIRON1545&servicetag=&os=W732&osl=en&deviceid=16167&devlib=0&typecnt=0&vercnt=2&catid=-1&impid=-1&formatcnt=0&libid=5&typeid=-1&dateid=-1&formatid=-1&source=-1&fileid=329196

Redigerad av CallmeAl
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du verkligen installerat drivarna som jag länkade till i tidigare inlägg? Du måste ha rätt drivrutiner för att det ska fungera. Har du uppgraderat operativet så är det inte säkert att det fungerar med dom gamla som var till Vista. Det kan ju vara fel på nån hårdvara åxå, men för att eliminera det som är enklast att fixa så måste du testa att uppgradera drivrutinerna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ska _inte_ gå via enhetshanteraren, du skall ladda hem filen som jag länkat till i tidigare inlägg ifrån Dell's hemsida. När du gjorts så dubbelklickar du på filen och följer anvisningarna. Allt står tydligt och klart på deras hemsida om du är osäker. Nej, du behöver inte avinstallera något. Hoppas det ordnar sig. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har laddat ner senast rekomenderade uppdateringar för W7 för min Dell 1545 från hemsidan inkl den du nämnde med datorns egna Tagnr.Inatallerat(unzippningen placerar väl filerna på rätt stälel på C?) startat om. BT vill fortfarande inte hitta några synliga mobiler eller andra stationära datorn.Telefonerna känner igen datorn så det är bara en envägskommunikation.Det går dock inte att koppla ihop.Telefonerna kräver ett lösenord!!!!!!Va?????

Går heller inte att öppna BT via högerklick på BTikonen i aktivitetsfältet.

Denna problemlösning verkar KNEPIG!!!! :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om du verkligen fick igång installationen av drivrutinerna, det låter inte så på din förklaring. Detta står att läsa på Dells sida där du hämtade filen:

-------------------------------------

Hard Drive Installation (via WinZip) with HTML Pop-Up Window for

R228749.exe

Download

1.Click Download Now, to download the file.

2.When the File Download window appears, click Save this program to

disk (Windows XP users, click Save) and click OK. The Save In: window

appears.

3.From the Save In: field, click the down arrow then click to

select Desktop and click Save. The file will download to your desktop.

4.If the Download Complete window appears, click Close. The file

name icon appears on your desktop.

Install

1.Double-click the new icon on the desktop labeled R228749.exe.

The Self-Extractor window appears.

2.Click OK or Continue.

The Self-Extracting Driver Installation window appears and prompts to

extract files to C:\DELL\DRIVERS\R228749.

3.Leave all of the default settings and click Unzip or OK. If the

directory doesn't exist, you'll be prompted to create one. Click Yes. A

Self Extractor window appears and indicates C:\DELL\DRIVERS\R228749 files were

extracted.

4.Click OK.

Follow the on-screen installation instructions in the window.

--------------------

Har inte installationen startat automatiskt så går du till mappen där du packade upp filerna och klickar på filen Setup.exe

Fungerar det inte efter detta så kan jag tyvärr inte hjälpa dig, då ligger problemet på ett annat plan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså telefonerna kräver lösenord, det lösenordet kan du välja att skapa själv eller låta windows skapa det åt dig i anslutningsguiden.

Varför ska du se den stationära datorn, vad har du för kommunikation til den via bluetooth?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi struntar i telefonerna så länge.PROBLEMET är att 9600 packar upp men installeras tydligen inte på rätt vis.Gamla 9000 i enhetshanteraren för BT Fortfarande....Bt funkar följaktligen inte annat att andra enheter ser den här datorn men inte tvärtom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag är inte helt med på problem och det börjar bli lite rörigt, kan du bifoga några skärmdumpar på vad som inte fungerar, t.ex enhetshanteraren

samt inställningar för bluetooth

Redigerad av si3rra
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det Bluetooth-drivrutinen http://support.euro.dell.com/support/downloads/download.aspx?c=se&cs=sedhs1&l=sv&s=dhs&releaseid=R228749&SystemID=INSPIRON1545&servicetag=&os=W732&osl=se&deviceid=16167&devlib=0&typecnt=0&vercnt=2&catid=-1&impid=-1&formatcnt=0&libid=5&typeid=-1&dateid=-1&formatid=-1&source=-1&fileid=329196 du har installerat?

Har du avinstallerat den gamla drivrutinen från Enhetshanteraren och startat om datorn innan du installerat den nya?

Det kan också vara viktigt att det är en korrekt chipset-drivrutin innan man installerar Bluetooth-drivrutinen.

http://support.euro.dell.com/support/downloads/download.aspx?c=se&cs=sedhs1&l=sv&s=dhs&releaseid=R237653&SystemID=INSPIRON1545&servicetag=&os=W732&osl=se&deviceid=18283&devlib=0&typecnt=0&vercnt=1&catid=-1&impid=-1&formatcnt=0&libid=27&typeid=-1&dateid=-1&formatid=-1&source=-1&fileid=342057

Dell har också något program de kallar System Software under rubriken Systemverktyg på http://support.euro.dell.com/support/downloads/driverslist.aspx?os=W732&catid=-1&dateid=-1&impid=-1&osl=SE&typeid=-1&formatid=-1&servicetag=&SystemID=INSPIRON1545&hidos=WLH&hidlang=se&TabIndex=&scanSupported=False&scanConsent=False som kanske hjälper till att se till att allt är uppdaterat.

Uppdaterat all rekommenderade drivrutiner. Ja det är den senaste 9600 som jag har problem att installera.Avinstallera från enhetshanteraren? Då försvinner ju Vidcomm som tydligen hanterar BT enheten i datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...