Gå till innehåll

Fundering SSD disk


Recommended Posts

Känns kanske som ett dumsnålt risktagande att "bara" köpa 32 gb, om man ändå ska köpa så varför inte se till att man har utrymme så det räcker för lite mera och lite framtidssäkert

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du använder en laptop med bara plats för en hårddisk så tycker

jag det är för lite med endast 32 gb. Det dubbla skulle jag rekomendera.

Kan ju vara bra att kunna ha 2 partitioner.

Ex. C: 40 gb resten till ett lager D: med plats för en systemavbildning (ghost) + lite andra grejer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32GB skulle iaf räcka för mig som mitt system ser ut nu. Har alla arbetsfiler, mediafiler, stora spel, portabla program osv på andra diskar. Men som LJ52 är inne på, har du bara en disk i datorn blir det ju genast en helt annan situation.

Känns kanske som ett dumsnålt risktagande att "bara" köpa 32 gb, om man ändå ska köpa så varför inte se till att man har utrymme så det räcker för lite mera och lite framtidssäkert

Skulle absolut kännas bättre med 64GB för att vara på den säkra sidan, att ha gott om plats ledigt förlänger dessutom livstiden på en SSD. Men det är ju fortfarande en betydande prisskillnad. Tror 32GB kommer räcka ett tag och den dagen det inte gör det lär priserna på SSD sjunkit rejält och man får en betydligt snabbare och större disk för mindre pengar.

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...