PCGuiden Posted November 11, 2010 Share Posted November 11, 2010 Klarar man sig med 32 GB SSD disk om man skall ha in Windows 7 Home Premium x64 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted November 11, 2010 Share Posted November 11, 2010 Ja... om du lägger användarmappar på annan disk. Kolla storleken på C:/ och dra sedan bort storleken på din användarmapp, så får du ett bra riktvärde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted November 11, 2010 Author Share Posted November 11, 2010 har 23GB på C: nu med alla program som jag behöver på C: samt en del portabla program på D: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted November 11, 2010 Share Posted November 11, 2010 Då skall det inte vara några problem. Det finns plats för framtida service-packar också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PCGuiden Posted November 11, 2010 Author Share Posted November 11, 2010 Kan tom göra flertalet program på C: till portabla versioner.... Funderar på denna disken: http://se.wesellcd.dk/?page=products&product_id=4413 kan det vara något att ha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted November 11, 2010 Share Posted November 11, 2010 Har ingen större erfarenhet av ssd, men personligen väntar jag på OZC:as nya Onyx 2-serie. Tänkte slå till på en sådan när den kommer. Hur som helst verkar det vara SandForce kontroller som gäller just nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted November 11, 2010 Share Posted November 11, 2010 Känns kanske som ett dumsnålt risktagande att "bara" köpa 32 gb, om man ändå ska köpa så varför inte se till att man har utrymme så det räcker för lite mera och lite framtidssäkert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LJ52 Posted November 11, 2010 Share Posted November 11, 2010 Eftersom du använder en laptop med bara plats för en hårddisk så tycker jag det är för lite med endast 32 gb. Det dubbla skulle jag rekomendera. Kan ju vara bra att kunna ha 2 partitioner. Ex. C: 40 gb resten till ett lager D: med plats för en systemavbildning (ghost) + lite andra grejer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted November 11, 2010 Share Posted November 11, 2010 (edited) 32GB skulle iaf räcka för mig som mitt system ser ut nu. Har alla arbetsfiler, mediafiler, stora spel, portabla program osv på andra diskar. Men som LJ52 är inne på, har du bara en disk i datorn blir det ju genast en helt annan situation. Känns kanske som ett dumsnålt risktagande att "bara" köpa 32 gb, om man ändå ska köpa så varför inte se till att man har utrymme så det räcker för lite mera och lite framtidssäkert Skulle absolut kännas bättre med 64GB för att vara på den säkra sidan, att ha gott om plats ledigt förlänger dessutom livstiden på en SSD. Men det är ju fortfarande en betydande prisskillnad. Tror 32GB kommer räcka ett tag och den dagen det inte gör det lär priserna på SSD sjunkit rejält och man får en betydligt snabbare och större disk för mindre pengar. Edited November 11, 2010 by Nicklas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts