Gå till innehåll

Vad tycker ni, iPhone 4 , Samsung Omnia 7 eller Nokia n8?


essa

Recommended Posts

Hej!

Har beslutsångest angående mobilköp. Skall vi välja iPhone 4,Samsung Omnia 7 eller Nokia n8?Kanske någon kan hjälpa oss med för- och nackdelar mellan dessa tre telefoner!? Vilken skulle ni välja? Av de här tre vi ska välja två genom att teckna/förlänga 2 företagsabonnemanget, så priset spelar ingen roll.

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte valt någon av dem eftersom ingen har Android OS. Men om man skulle vara tvungen så skulle det bli iPhone för att den trots allt är en stabil beprövad plattform och ganska trevlig om man övertygar sig själv att leka inom dess satta ramar.

Men vad DU bör välja beror på vad den ska användas till. Är multimedia prio 1 så skulle jag valt iPhone. Är integrering med arbetet viktigast kanske Samsungen är att föredra om ni har en Microsoft miljö då jag antar att den kommer lira fint med Exchange osv. Windows Phone 7 är ju dock ett nytt och oprovat kort så det är en liten risktagning. Jag har inte mycket erfarenhet av Symbian men det jag läst och sett tycker jag det verkar vara ett riktigt tråkigt OS så Nokian hade nog gått bort i alla lägen för min del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ledsen om jag trampar någon på tårna nu... men iPhone 4 är i en klass för sig själv. Kvaliteten på operativsystemet och alla applikationer som underlättar ett dagligt kontorsarbete... men också kvaliteten på själva telefonen. Ja, i min mening är det inte ens lönt att jämföra med andra märken och modeller. Kvaliteten är ypperlig...

Ska inte proppa dig argument som värsta SIBA-försäljaren :) Åk till närmaste försäljningsställe och håll i en iPhone 4 i några minuter. Likaså med de andra tilltänkta modellerna. Sen är saken biff!

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska inte proppa dig argument som värsta SIBA-försäljaren :) Åk till närmaste försäljningsställe och håll i en iPhone 4 i några minuter. Likaså med de andra tilltänkta modellerna. Sen är saken biff!

// Manneman

En ojämn jämförelse än så länge. Omnia 7 börjar väl komma ut (fick min i torsdags 11 november) men jag känner inte till någon affär (av alla 3:s butiker) som har den så att man kan jämföra alla tre samtidigt. OCH om du aldrig kan tänka dig 3 som operatör så faller Samsung Omnia 7 direkt. Om och när den kommer till andra operatörer beror nog på Samsung men tills vidare är det bara 3 som har den.

Redigerad av perbear
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Isåfall om det blir en Omnia 7 så rekommenderar jag att beställa ett kontantkort från 3 först och testa deras täckning där du brukar röra dig, innan du låser upp dig på ett långt abonnemang. Där de har bra täckningen funkar det suveränt, men där de har sämre eller ingen täckning är det genast i princip stendött. Det finns knappt något mellanting. Det är min upplevelse efter ett halvår med 3. Tele2 hade nästan felfri täckning i samma områden, jag kommer nog inte välja 3 nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok,det blir två stycken iphone 4 16 GB tror jag att jag har bestämt mig ska teckna abonnemanget. Hoppas att vi blir inte besvikna på vårt val av mobil.Tack för era svar

Redigerad av essa
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag vill fråga om det är bra att man tecknar försäkring till iphone 4 hos tre?Kostar 89kr månad.Vill passa på att fråga om ni vet var man kan köpa bordsladdare eller vad d kallas nu,till iphone 4 och sonyericsson xperia 10?Det skulle underläta min funktionshinder att man lägger in bara mobil i sån laddare utan att man kopplar in laddarens sladd i mobilen.

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag vill fråga om det är bra att man tecknar försäkring till iphone 4 hos tre?Kostar 89kr månad.Vill passa på att fråga om ni vet var man kan köpa bordsladdare eller vad d kallas nu,till iphone 4 och sonyericsson xperia 10?Det skulle underläta min funktionshinder att man lägger in bara mobil i sån laddare utan att man kopplar in laddarens sladd i mobilen.

Tack

En tumregel är att alltid kolla din hemförsäkring först. Extraförsäkringar från försäljare har en benägenhet att inte gälla när man mest behöver dem.

På www.24.se hittar du allt du behöver till dina telefoner

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 månader senare...

Skulle inte ta en Iphone om försäljaren så slängde den efter mej.

Den må vara beprövad och stabil, men i sverige ser jag ingen framtid för denna lur, detta enbart på grund av Apples lama garanti.

"Under 0 grader gäller ingen garanti om luren går sönder utomhus" Detta från Apple själva.

Jag vet dock en operatör som har garanti för telefonen, och det är Tre...

Enligt vad jag läst (kan ha fel) så är det bara dom som har garanti på denna lur.

Iphone, nej tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså helt ärligt... att en tekniker kan påvisa fuktskada med hjälp av fuktindikatorn som sitter i de flesta telefoner är sin sak... men HUR ska en Appleverkstad kunna påvisa att din iPhone är skadad pga köld? Och det är just det vår konsumentlag säger: tillverkaren/servicestället ska bevisa att skadan uppkommit på ett sätt som inte täcks av garantin. Och dessutom gäller den klausulen i Apples garantivillkor enbart digitizern (touchskärmen).

För att pratat lite gott om iPhone så klarar den minusgrader bättre än många telefoner med touchskärm.

Däremot kan jag ganska snabbt påstå att nya iPhone 4 är en flopp vad gäller den utlovade kvalitén. Apple basunerade ut sin nya design som unik med ett glasliknande material som var framtaget för extrema förhållanden. DET blev en lögn som hette duga. Den äldre 3gS och även 3g höll sig repfriare än vad iPhone 4 gjort på bara några månader...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...