Gå till innehåll

Defragmentera


Lasse B

Recommended Posts

Fråga.

Min dotter har dator med vista.

När man skall defragmentera disken med den,tar det en fruktansvärd tid, till skillnad mot min dator som har

Windows 7.

Nu till frågan:

Är Defraggler Piriform, ett bättre alternativ än Vistas defarmentering ??

Visst är den gratis ??

Men man kan ju om man vill, stödja dom med ersättning ser ja, och det bör man välan göra.

Lasse B

Redigerad av Lasse B
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

Tvärsom "hammerfall" det är Diskeeper som är utvecklat från windows defragmenterare. Windows defragmenterar är sämst i XP, men betydligt bättre i Windows 7. Diskeeper och PerfectDisk är snabbare än dom flesta andra, om man tycker det är värt 300 spänn, förstås.

Själv använder jag PerfectDisk sedan flera år på mina datorer.

http://www.raxco.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvärsom "hammerfall" det är Diskeeper som är utvecklat från windows defragmenterare. Windows defragmenterar är sämst i XP, men betydligt bättre i Windows 7. Diskeeper och PerfectDisk är snabbare än dom flesta andra, om man tycker det är värt 300 spänn, förstås.

Själv använder jag PerfectDisk sedan flera år på mina datorer.

http://www.raxco.com/

Ja, jag skrev Tror.

Jag kör smartdefrag, och är nöjd med den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är smart defrag på svenska, kommer den på svenska när jag laddar ner den, var hittar jag den senaste att ladda ner.

Var inne på Iobit ( Major Geeks ) men hajar inte var jag skall ladda ner den ??

Funkar den med 64-bit ??

LB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är smart defrag på svenska, kommer den på svenska när jag laddar ner den, var hittar jag den senaste att ladda ner.

Installerad och klar i datorn är den på svenska. Här är den senaste stabila versionen som också fungerar med windows 7 64-bit.

Smart Defrag 1.50

Det finns en betaversion som heter 2.0. Den är inte på svenska och vill även installera Iobits toolbar m.m. Se upp om du inte vill ha det.

Smart Defrag beta 2.0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...