Gå till innehåll

Datorn till TV:n [LÖST]


Andhul0301

Recommended Posts

Hej!

Hoppas det finns några experter ute i verkligheten som kan hjälpa någon som behöver hjälp o stöd för sitt nyinköpta windows 7. Jag har dragit en hdmi sladd från datorn till tv:n. Nu har jag tryckt på lite knappar osv..... Nu är jag tvungen att ta ut sladden för att kunna se mitt skrivbord på datorns bildskärm? Så fort jag sätter i sladden försvinner allt utom "flaggan och den blå bakgrunden" Jag skulle vilja att det skrivbordet visades på både bildskärmen och tv:n. Hur gör jag då?. Snälla svara gärna väldigt detaljerat för det här med datorer är för mig en ren gåta....

Hälsn Anders

PS Bara en sån grön knapp som är där nere... "Klicka här för att konfigurera alternativen för inlägget"???? Det är för mig helt obegripligt. Förstår alla andra sånt??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriv "DisplaySwitch.exe" i startmenyns sökfält och tryck "Enter", eller håll ner "Windowsknappen" samtidigt som du trycker "P".

Resultatet blir en ruta där du kan välja mellan dom båda skärmarna eller bägge på en gång i 2 olika lägen.

http://www.sevenforums.com/tutorials/37625-display-switch-shortcut-create.html

Redigerad av e-son
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som e-son nämner finns det ett snabbkommando för att växla mellan skärmar. Du bör också kunna gå in i din grafikkortsdrivrutins inställningar och ställa in hur du vill nyttja mer än en skärm. Om du ska klona samma bild på båda, om du ska ha ett skrivbord som sträcker sig över båda, vilken som ska vara till vänster/höger osv. Åtminstone om du har ett ATI eller Nvidia kort brukar det finns en ikon nere vid klockan som du kan nå inställningarna ifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...