Gå till innehåll

IE, FF, ?


Recommended Posts

hej,

hoppas någon kan hjälpa mig med denna problem.

jag har både IE och FF men jag föredrar IE9 Beta så jag använder den mest.

När jag ska spela spel så går det rätt snabbt med FF, kanske inte första gången men efter jag besökt hemsidan en gång sen så behövs det ingen vänte tid för att spela igen nästa gång med FF.

Men med IE9 lyckas jag inte komma på vart jag ändrar inställningarna så att jag kommer in på den hemsidan snabbare för att med IE9 så laddas hela sidan från början men bara ibland, så jag vill ha det som på FireFox att när man besökt sidan en gång så går den snabbare jag vet att det ska gå med IE9 för jag har läst om det men kommer inte ihåg vart eller hur man gör?

någon snälla?

tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej,

hoppas någon kan hjälpa mig med denna problem.

jag har både IE och FF men jag föredrar IE9 Beta så jag använder den mest.

När jag ska spela spel så går det rätt snabbt med FF, kanske inte första gången men efter jag besökt hemsidan en gång sen så behövs det ingen vänte tid för att spela igen nästa gång med FF.

Men med IE9 lyckas jag inte komma på vart jag ändrar inställningarna så att jag kommer in på den hemsidan snabbare för att med IE9 så laddas hela sidan från början men bara ibland, så jag vill ha det som på FireFox att när man besökt sidan en gång så går den snabbare jag vet att det ska gå med IE9 för jag har läst om det men kommer inte ihåg vart eller hur man gör?

någon snälla?

tack.

Tänk på att det trots allt är en betaversion. Internetalternativ - fliken Allmänt - Webbhistorik - inställningar; där hittar du inställningar för hur webbläsaren ska bete sig ifall du varit på sidan tidigare, ifall den ska hämtas på nytt eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk på att det trots allt är en betaversion. Internetalternativ - fliken Allmänt - Webbhistorik - inställningar; där hittar du inställningar för hur webbläsaren ska bete sig ifall du varit på sidan tidigare, ifall den ska hämtas på nytt eller ej.

menar du här inne eller vart då ???

Någon som kan hjälpa mig snälla?

'

post-12381-0-76915800-1293132556_thumb.j

Redigerad av Nilsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kan du ställa in om du vill webbläsaren ska hämta hem sidan på nytt eller om den sak cache-lagra en massa filer så att det går snabbare att ladda sidan.

men vart exakt? hur ska jag göra ? - jag förstår inte !!! sorry :huh:

på Tidigare Besökt Sidor eller på: Kopior av webbsidor, bilder, mm ?

Redigerad av Nilsson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

God Jul Nilsson :)

Näriflaskans Julhälsning tassar väldigt nära på frågans gåta!

Varhelst läsaren vänder sej, en fylld mapp är vad lammen behöver.

Alternativa medel kan vara ett väl så bra Jultips & söka djupare !

Åh Åh Åh..Klappen där bak & allt kommer SETTing sej fin fint ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...