Gå till innehåll

Installerat Windows 7 i syrrans asus x50lr


Jerry Berglund

Recommended Posts

Vet inte om det är så lätt gjort. Finns ingen speciell programvara för kameran eftersom det inte är en windows 7 installation för specifikt denna hårdvara. Det är original, men inte ASUS-version. Försökt hitta drivrutiner ifrån Asus hemsida till datorn, men skall jag vara ärlig, vet jag inte vilket som skall laddas ner, eller ens hur jag får ner grejset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag finner inget när jag söker på Asus x50lr

Är det verkligen rätt modell

Kan det vara denna ?? http://www.asus.se/product.aspx?P_ID=W85E2qRnJ52pnZwM

Det Finns 22 olika manualer till den ... kan du ser något liknande detta nummer: TR5164

Redigerad av PCGuiden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Fankens... vänder jämt på de sista bokstäverna. E-son har rätt. Så heter den faktiskt. Men jepp, har fått ner alla drivrutiner, och allt, men kameran behöver något speciellt fortfarande. Filmer uppochner, även om man vänder datorn uppoch ner. ha ha. Ber om ursäkt iallafall för tryckfelsnisse här. Allt funkar hur bra som helst med datorn, men som sagt är kameranfunktionen keiko. Men E-son, hur får jag reda på vilken kameramodell det är? Inte lätt och förstå vad de filer som finns på Asus hemsida är till... står ju bara bios på alla.

Eftersom den ändå handlar om samma dator, så undrar jag om det finns ett sätt att kunna koppla in datorn till en vanlig tv via VGA? Den saknar ju tyvärr HDMI, S-video och andra sådana utgångar. Finns det typ inte någon extern USB-lösning? Har funderar på att datorn skulle kunna vara som en video?

Redigerad av Jerry Berglund
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...hur får jag reda på vilken kameramodell det är? Inte lätt och förstå vad de filer som finns på Asus hemsida är till... står ju bara bios på alla.

Om du trycker på länken i mitt förra svar kommer du till datorns hemsida hos Asus... under "Camera (8)" hittar du kameradrivrutinerna.

Du kan kan ta reda på vilken kamera du har, i Enhetshanteraren, med hjälp av den här Guiden.

...så undrar jag om det finns ett sätt att kunna koppla in datorn till en vanlig tv via VGA?

Jodå, det finns en VGA-utgång på datorns baksida! ;)

post-1936-0-63621800-1293979468_thumb.pn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

tack för svaret. Jag vet att det finns en VGA på baksidan, undrar hur kan göra för att kunna koppla ihop med en vanlig tv?

Tack också för hjälpen. Finns det inga drivrutiner till 64-bitars windows?

Edit: har testat alla 3 drivrutinerna som fanns, troligen är det kanske för att det är 32-bitars och inte 64 som gör att ingen funkar.

Redigerad av Jerry Berglund
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att det finns en VGA på baksidan, undrar hur kan göra för att kunna koppla ihop med en vanlig tv?

En kabel med VGA i ena änden och sen får du referera till din TV vilken kontakt där finns för att koppla in PC. Oftast finns där en VGA på de flesta Platt-TV. Då är saken biff... finns sådana kablar på de flesta tillbehörsaffärer.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för svaret. Jag vet att det finns en VGA på baksidan, undrar hur kan göra för att kunna koppla ihop med en vanlig tv?

En förutsättning är att även TV:n har en VGA-anslutning. Om så är fallet skaffar du en VGA-kabel och pluggar in. Det finns också div. adaptrar som kan konvertera VGA till annan standard. Du måste alltså först ta reda på vad TV:n har för anslutningsmöjligheter innan man kan svara på hur du kan göra.

Finns det inga drivrutiner till 64-bitars windows?

Byt operativsystem i rullgardinslisten (se bild)

post-1936-0-53892800-1294132000_thumb.pn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...