Gå till innehåll

Problem med Sagem till boxer


Recommended Posts

Jag menar fabriksinställningar! En annan sak du kan prova först är att dra ut kontakten. Låt den vara urdragen i några minuter sen pluggar du in den igen och ser om det gör skillnad. Annars är det som sagt en total återställning som gäller. Detta finns under huvudmenyn (borde finnas iaf).

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prata om nätsladd och fjärrkontroll men det har jag kollat.

Precis det jag skrev... dra ut nätsladden och låta den stå utan spänning några minuter sen in med den igen... och det funkade inte? Dra även ut ditt kort en stund och se vad det kan göra.

Från Sagems FAQ-sidan angående din box:

Question: The display is stuck on ‘INIT’. What can I do?

Answer: Unplug all cables from the box, leave the box unplugged for a while and test again. If still the same

call our Technical Support Helpline

I manualen för din box finns det också en förklaring hur man fabriksåterställer boxen utan att komma åt menyerna, t ex när den hängt sig. Hur det är på din vet jag inte, men det brukar vara att man ska slå på strömmen samtidigt som man håller en annan knapp på boxen intryckt (inte på fjärren). Du får kolla mer i din bruksanvisning.

Har det hamnat i ett oåterkallbart läge så är det bara att reklamera boxen.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Det värsta just nu är att jag kommer fram till rutan där jag klickar ok på formatera hårddisk och klickar ok men då kommer samma ruta upp igen.

Garantin är tyvärr slut.

Fabriksåterställning har jag gjort också.

Får väl se det ljusa att i hårddisken finns 2 magneter som jag har användning för. ;)

Är storförbrukare på sådana så är det någon som har magneter så hör av er.

Redigerad av berraåsnobben
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...