berraåsnobben Posted December 31, 2010 Share Posted December 31, 2010 Sagem DVR 64160 GL-T Kommer bara till init Sagem PVR 6240 När jag går in i inspelade program listan så startar den bara om. Allt annat verkar fungera Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted December 31, 2010 Share Posted December 31, 2010 Hatar att höra det själv... men nollställ den. Inspelade program ligger väl kvar om jag förstår det rätt. //Manneman Har flyttat tråden till lämpligare kategori! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
berraåsnobben Posted January 1, 2011 Author Share Posted January 1, 2011 Har läst att man går in i Meny, teknisk inf., produktdata, tryck A röd, tryck info, tryck B grön. Men det fungerar inte. Hjälper inte för det enda jag ser är init Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted January 1, 2011 Share Posted January 1, 2011 Jag menar fabriksinställningar! En annan sak du kan prova först är att dra ut kontakten. Låt den vara urdragen i några minuter sen pluggar du in den igen och ser om det gör skillnad. Annars är det som sagt en total återställning som gäller. Detta finns under huvudmenyn (borde finnas iaf). // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
berraåsnobben Posted January 1, 2011 Author Share Posted January 1, 2011 Nu har jag lyckats ställa till det kommer inte in i något. ER01, ER09 och OO-- är de olika som syns i displayen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
berraåsnobben Posted January 1, 2011 Author Share Posted January 1, 2011 Sagem DVR 64160 GL-T där har jag kommit in och den frågar om formatera hårddisk, jag trycker på ja, samma fråga igen osv kommer inte någont mer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted January 1, 2011 Share Posted January 1, 2011 Har du hört med Boxer om du köpte boxen via dem, eller butiken, eller Sagem direkt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
berraåsnobben Posted January 1, 2011 Author Share Posted January 1, 2011 Ja det har jag men tyckte inte att någon jag talade med visste så mycket. Prata om nätsladd och fjärrkontroll men det har jag kollat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manneman Posted January 1, 2011 Share Posted January 1, 2011 Prata om nätsladd och fjärrkontroll men det har jag kollat. Precis det jag skrev... dra ut nätsladden och låta den stå utan spänning några minuter sen in med den igen... och det funkade inte? Dra även ut ditt kort en stund och se vad det kan göra. Från Sagems FAQ-sidan angående din box: Question: The display is stuck on ‘INIT’. What can I do? Answer: Unplug all cables from the box, leave the box unplugged for a while and test again. If still the same call our Technical Support Helpline I manualen för din box finns det också en förklaring hur man fabriksåterställer boxen utan att komma åt menyerna, t ex när den hängt sig. Hur det är på din vet jag inte, men det brukar vara att man ska slå på strömmen samtidigt som man håller en annan knapp på boxen intryckt (inte på fjärren). Du får kolla mer i din bruksanvisning. Har det hamnat i ett oåterkallbart läge så är det bara att reklamera boxen. // Manneman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
berraåsnobben Posted January 1, 2011 Author Share Posted January 1, 2011 (edited) Det värsta just nu är att jag kommer fram till rutan där jag klickar ok på formatera hårddisk och klickar ok men då kommer samma ruta upp igen. Garantin är tyvärr slut. Fabriksåterställning har jag gjort också. Får väl se det ljusa att i hårddisken finns 2 magneter som jag har användning för. Är storförbrukare på sådana så är det någon som har magneter så hör av er. Edited January 1, 2011 by berraåsnobben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts