Gå till innehåll

Settlers 7 hänger sig...


Mr.LeNo

Recommended Posts

Hej.

Som rubriken säger spelar jag Settler 7 men kan inte spela mer än 10-15 minuter sen hänger spelet sig och jag kommer ingen vart. Starta om datorn är det enda som hjälper.

Jag får följande felmeddelande som jag inte förstår mig på alls och kan inte finna något om det här på nätet...

Problemsignatur:

Problemhändelsens namn: BlueScreen

OS-version: 6.1.7600.2.0.0.256.48

Språkvariant-ID: 1053

Ytterligare information om problemet:

BCCode: 124

BCP1: 0000000000000000

BCP2: FFFFFA8003495038

BCP3: 0000000000000000

BCP4: 0000000000000000

OS Version: 6_1_7600

Service Pack: 0_0

Product: 256_1

Min dator betår av...

Moderkortsnamn Asus P5B (3 PCI, 3 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM, Audio, Gigabit LAN)

CPU typ DualCore Intel Core 2 Duo E6600, 2400 MHz (9 x 267) (Original kylning)

Systemminne 3008 MB (DDR2 SDRAM)

Grafikkort Radeon X1950 Pro (256 MB) (Original kylning)

Operativsystem Microsoft Windows 7 Professional

Alla drivrutiner dom senaste...

Jag har fått för mig att det är grafikkortet som blir för varmt. När jag har startat om datorn och kommet igång visar grafikkortet på ca. +50 grader.

Något mer ni behöver veta så bara kom igen...

Mvh

Mr.LeNo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt spelspecifikationerna så rekommenderas ett grafikkort med 512MB:

PC Specs

In order to play The Settlers 7: Paths to a Kingdom properly, your PC MUST meet or exceed these system requirements:

Supported OS: Windows XP (SP3) / Windows Vista (SP2) / Windows 7

Processor: 3 GHz Intel Pentium 4 / AMD Athlon XP 3000+ (Intel Core 2 Duo or AMD Athlon 64 X2 or higher recommended)

RAM: 2 GB (4 GB recommended)

Video Card: 256 MB DirectX 9.0ccompliant card with Shader Model 3.0 or higher (512 MB recommended) (see supported list*)

Sound Card: DirectX 9.0ccompliant sound card

DVD-ROM: 8x DVD-ROM drive

Hard Drive Space: 8 GB

Peripherals Supported: Windows-compliant keyboard and mouse

Internet Connection: Broadband Internet connection with 128 kbps upstream or faster

*Supported Video Cards at Time of Release:

NVIDIA GeForce 7900 / 8 / 9 / GT / GTS / GTX series

ATI RADEON X1900 / HD 2000 / HD 2600/HD 3000 / HD 4000 / HD 5000 series

Laptop versions of these cards may work but are NOT supported. These chipsets are the only ones that will run this game.

Gissar på att grafikkortet inte riktigt orkar med Settlers 7...

Redigerad av ByggareBob
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, Settlers fungerar men bara i upp till en kvart. Avslutar man innan och kontrollera tempen på grafiken så är den upp i 60 grader... Kanske inte så mycket det heller. Jag vet inte... Och det är bara i Settlers 7 som detta problem uppstår. Men det får tydligen bli en liten investering på ett nytt kort så får jag se om det hjälper. Tack i alla fall får er tid med mitt lilla problem... Jag återkommer med resultatet... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, Settlers fungerar men bara i upp till en kvart

Det kan fortfarande vara så att ditt kort inte orkar med spelet... även om det tar en stund innan blåskärmen dyker upp. Och av dina spec jämfört med spelets hårdvarukrav att döma så är det nog det som är problemet.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan fortfarande vara så att ditt kort inte orkar med spelet... även om det tar en stund innan blåskärmen dyker upp. Och av dina spec jämfört med spelets hårdvarukrav att döma så är det nog det som är problemet.

// Manneman

Okej, skall köpa ett "XFX Radeon HD 5670 1GB" ( är lite inbiten ATI-fan :P ) idag så får jag se om det räcker...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla om det finns den senaste patchen till spelet som brukar fixa till dem buggar som finns i spelet! Stämmer det med på vad ditt Settlers 7 spel heter kolla här: http://thesettlers.us.ubi.com/the-settlers-7/

//DAson

Spelet uppdatera själv med senaste patchen, då spelet kräver internetförbindelse, så den saken behöver jag inte tänka på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...