fredde Posted January 6, 2011 Posted January 6, 2011 Funderar på att dra nätverkskabel till PS3 och Kanaldigitalbox. Finns det någon vinning med att dra separata kablar hela vägen jämfört med att dra en kabel och sen Patch-kontakt för att dela upp till enheterna. Kan bli aktuellt att även koppla in Laptop-dator. Quote
Nicklas Posted January 6, 2011 Posted January 6, 2011 Nu vet jag inte riktigt vad du menar med en "patch-kontakt", men du bör ju sätta en switch i ena änden där du sedan pluggar in PS3, digitalbox och bärbar. Quote
fredde Posted January 6, 2011 Author Posted January 6, 2011 Nu vet jag inte riktigt vad du menar med en "patch-kontakt", Det är en Switch jag menar. Taskigt ordval. Såg på nätet att en Switch knappt kostar mer än en 20 m nätverkskabel. Quote
Nicklas Posted January 6, 2011 Posted January 6, 2011 (edited) Det beror såklart på vad man har för behov men nä det behöver inte kosta så mycket. Du kanske inte bör välja de allra billigaste dock, i viss mån får man nog vad man betalar för. Här är lite att välja på, http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=398&o=lokal_rank#prodlista Edited January 6, 2011 by Nicklas Quote
fredde Posted January 11, 2011 Author Posted January 11, 2011 Vet ni om det finns någon där man kan stänga av blinket från lysdioderna? Störigt om man ska ha den i TV-möbeln Quote
Manneman Posted January 11, 2011 Posted January 11, 2011 Beroende på vilken färg på switchen du köper... en lite isoleringstejp kan ju funka? Eller en modell som inte blinkar? Jag skojar inte gällande tejpen... jag har en hemmabio där förstärkaren lyser ruskigt mycket från On/Off knappen. När man ligger i soffan i ett speciellt läge så är det som rena laserpekaren i ögat. Jag tog lite av dotterns svarta nagellack och målade över den. Blev inte helt svart utan man ser fortfarande att den lyser. Quote
fredde Posted January 11, 2011 Author Posted January 11, 2011 Jag skojar inte gällande tejpen... jag har en hemmabio där förstärkaren lyser ruskigt mycket från On/Off knappen. När man ligger i soffan i ett speciellt läge så är det som rena laserpekaren i ögat. Jag tog lite av dotterns svarta nagellack och målade över den. Blev inte helt svart utan man ser fortfarande att den lyser. Har tänkt tanken med tejp om man inte hittar någon med lite eller inget blink. Quote
Recommended Posts