margrehte Postad Januari 13, 2011 Dela Postad Januari 13, 2011 Några år nu så har ju möjligheten att byta el/telefon/mobil/försäkringsbolag och bank funnits,under åren har jag ju läst hur det kunnat strula med diverse vid byte av leverantör/bolag och har därför inte befattat mej med det.Hur f*n svårt skall det behöva vara och varför krånglar dom till det eller vad är det som gör att det inte är enkelt.Min förhoppning är att bolagen/leveratörerna ser över rutinerna och gör det så enkelt som 1.2.3 och klart. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
e-son Postad Januari 13, 2011 Dela Postad Januari 13, 2011 Det har dom inget som helst intresse av. Deras förhoppning är att du skall nappa på ett erbjudande, skriva på ett avtal och sedan somna in. Det skall helst vara så krångligt att byta leverantör att du avstår... oavsett vad dom hittar på, eller hur dom sköter sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Nicklas Postad Januari 13, 2011 Dela Postad Januari 13, 2011 Är det verkligen så problematiskt då eller är det bara fördomar? Jag har gjort ganska många byten senaste åren men kan inte minnas att det varit några problem med det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
e-son Postad Januari 13, 2011 Dela Postad Januari 13, 2011 Är det verkligen så problematiskt då eller är det bara fördomar? Jag har gjort ganska många byten senaste åren men kan inte minnas att det varit några problem med det. Jag kan överhuvudtaget inte byta, om jag vill behålla fibern. Helt utlämnad till monopolföretaget Telia. Annars skall man väl i ärlighetens namn medge att det inte är särskilt svårt, om man bortser från dom vansinniga bindningstiderna. Har dock en känsla av att det lätt kan strula i själva genomförandet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Manneman Postad Januari 13, 2011 Dela Postad Januari 13, 2011 Originell titel på inlägget Men är det en Café-tråd så är det... Personligen håller jag nog med Nicklas här... har själv gjort flera byten senaste året, både el, fiber och telefon. Och 1-2-3 har verkligen fungerat, speciellt när vi bytte elbolag. All kontakt via internet... Det enda undantaget var väl Telia och deras uppsägningar... men då handlar det räkningar som kommer långt efter man bytt till annan operatör. Själva bytet gick hur bra som helst. Tråkigt att du känner så här. Mitt råd är att du kontaktar det bolag du vill bli kund hos, oavsett om det är bank, energi eller telefon... visar du intresse att bli kund så sköter dom kontakten med dina gamla bolag. // Manneman Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Nicklas Postad Januari 13, 2011 Dela Postad Januari 13, 2011 För att utveckla mitt tidigare inlägg lite... Visst har det hänt att saker blivit fel och man blivit dubbelfakturerad eller något sådant, men efter kontakt med företaget har löst det. Och visst är det fortfarande löjligt svårt att få kontakt ibland med lååånga telefonköer osv, men när man väl är framme löser det sig oftast snabbt. Och visst är det fortfarande skitdålig konkurrens i vissa branscher men det är ju ett helt annat problem. Och visst är det tråkigt med bindningstider men det är ju något man väljer och vet om i förväg. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser Fler delningsalternativ...
Recommended Posts
Delta i dialogen
Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.