Gå till innehåll

ljudkort och fläkt


Recommended Posts

hej på er alla,

jag kan ju börja med att säga att jag inte är helt hemma inom detta område därför vänder jag mig till er här med förhoppningen att ni vet och kan mer:)

jag har införskaffat mig en beg stationär dator (får hem den på måndag)och nu skulle jag vilja ha ett bättre ljudkort än det som är inbyggt i den (vet inte vad det är för ngt),skulle vara trevligt om man kunde spela 5.1,dock ska det inte kosta skjortan då budgeten är stram:'( ,sen undrar jag om man behöver en extra fläkt,nu är det en för grafikkortet och en processorfläkt i den (tror jag det heter).

vet inte om det spelar ngn roll men det är en burk av märket fujitsu siemens med dubbel processor (3,2 ghz),500 gb hårddisk och 3 gb ram,vad tror ni om det?,det borde väl räcka?

tacksam för svar

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ofta en smaksak vad som är bra eller mindre bra. Ett tips för att se vad som är gångbart och där man får en bra uppfattning om pris m.m. är att titta på prisjakts hemsida.

Prisjakt

Där ser man att ett ljudkort som verkar helt OK i förhållande till pris är Asus Xonar. Jag har inget sådant själv så jag kan inte avge något omdöme. Vill dock varna lite för Creatives ljudkort där jag själv tidigare hade ett som det var ett rent :angry: att hitta drivrutiner till för windows 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...