Gå till innehåll

Windows 7 family pack


maggan.s

Recommended Posts

Har köpt det nu och installerade det på min dator i tisdags. Enkelt och bra och allt fungerar som det ska. Har nu installerat det på en dator till ikväll men blev lite fundersam eftersom det inte gick att skriva in produktnyckeln denna gången. Jag fattar liksom inte, det ska ju gå att installera på tre datorer, men vi har ju bara en produktnyckel. Nu gick det ju utmärkt att installera utan att skriva in någon nyckel, men ska det vara så??

I min enfald trodde jag att jag skulle få tre nycklar med ??? Någon som vet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver inte ange en nyckel för att installera Windows 7. Den behöver du för att aktivera.

Dock blir det bara en "testversion" utan aktiveringen så den slutar att fungera efter ett tag om du inte väljer att aktivera Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver man inte xp i botten för att uppgradera??

Min tanke är isf slänga in det på 2 befintliga samt ett nybygge och alla med nyformaterade diskar.

Man blir lite undrande när man läser på Inet´s sida

Detta är en uppgraderingslicens som kräver att du tidigare har Windows XP eller Windows Vista.

Denna licens kan installeras på tre datorer

Skulle man kunna få lite rätsida på detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ha en XP- eller en Vista-licens för varje dator för att en uppgraderingslicens av Windows 7 ska vara giltig, dvs en uppgraderingslicens gäller inte för ett nybygge utan där behöver du ha en OEM- eller en full-licens beroende på om du i framtiden vill ha möjligheten att flytta licensen till en annan dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men då skulle det ändå fungera eftersom jag har XP sv och XP eng samt vista 64 liggande o skräpar =, funkar det fast man har olika språk?

Har det nån betydelse att XP varianterna är Proffesionel?

Redigerad av Morfus
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv ändrade jag bara ett värde i registret innan online-aktiveringen så gick det bra utan att först installera det gamla OS'et. Det är tråkigt att Microsoft krånglar till det sådär antagligen i tron att det skulle försvåra för pirater, när det i praktiken bara går ut över deras betalande kunder. Det måste ju vara effektivare att bekämpa piratkopiering genom att göra det smidigare att vara ärlig än att vara pirat, inte tvärtom.

Jag ser inget fel i att använda dessa alternativa sätt för att underlätta installationen om du vet med dig att du äger de licenser som krävs.

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur man gör en clean installation från en upgraderings version Windows 7.

Det är inget tvång att man måste ha vista installerat först.

Kan ju vara bra att veta till nästa gång. B)

http://www.sevenforums.com/tutorials/1649-clean-install-windows-7-a.html

För mej gick det jättebra att installera windows 7 och göra en clen installation. men det gick inte att aktivera för nyckeln var en "uppgraderingsnyckel" Därför körde jag in Vista igen och sen gjorde jag en instalaltion av 7 an även nu en clean. sen fungerade det med nyckeln med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ha en XP- eller en Vista-licens för varje dator för att en uppgraderingslicens av Windows 7 ska vara giltig, dvs en uppgraderingslicens gäller inte för ett nybygge utan där behöver du ha en OEM- eller en full-licens beroende på om du i framtiden vill ha möjligheten att flytta licensen till en annan dator.

Hur kan den veta om det är ett nybygge??

Nu har jag funderat lite, frågan är funkar en familjepack på detta sät

dessa licenser är fullvers.

2 datorer har xp licens

1 bärbar dator har w7 prof licens (denna lägger jag på nybygget) kan jag då förse dessa 3 med familjepaketet

Nybygget får ovanstående w7 prof licens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan den veta om det är ett nybygge??
Så som jag har förstått reglerna för detta forum måste vi hålla oss till vad som är lagligt och enligt licensvillkor.
1 bärbar dator har w7 prof licens (denna lägger jag på nybygget)
Om det är den licens som kom med datorn är det en OEM-licens. En sådan licens är avsevärt billigare än en full-licens men i gengäld får den inte flyttas till en annan dator.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så som jag har förstått reglerna för detta forum måste vi hålla oss till vad som är lagligt och enligt licensvillkor.

Om det är den licens som kom med datorn är det en OEM-licens. En sådan licens är avsevärt billigare än en full-licens men i gengäld får den inte flyttas till en annan dator.

Självklart, har inget annat i tanken utan frågorna grundar sig hur jag skall gå över till W7 och om jag är behjälpt av en familjepack med det jag har eller om man måste köra lösversioner.

Jupp.. en xp är OEM-licens. verkar krångligt så jag får nog släppa tanken på familjeversionen.

Tack för svaren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...