Gå till innehåll

Thunderbird fråga


PCGuiden

Recommended Posts

Istället för att vidarebefordra mina andra konton till GMail har jag konfigurerat GMail att scanna mina andra konton och hämta eventuell mail en gång i timmen. En nackdel med det är att det alltså kan ta upp till 1 timme innan mail dyker upp i min GMail inbox, en fördel är att jag kan välja avsändaradress på det viset du efterfrågade. Om man vet att man väntar ett mail på ett annat konto går det att scanna manuellt så man slipper vänta till nästa uppdatering.

EDIT: Kom just att tänka på att jag använder ju GMails webbmail och inte Thunderbird så det ovan är nog helt irrelevant för dig. :mellow:

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

har en annan fråga jag hoppas nån kan hjälpa till med.

Alternativ 1

har haft thunderbird som mailprogram med min jobb-mailadress knuten till den. har nu skapat en windows live hotmail adress för privat bruk istället, - kan jag knyta den adressen till thunderbird och hur gör jag det i så fall? har lagt in adressen i kontoinställningar men antar att det inte är så enkelt...

Alternativ 2

jag kan strunta i att ha thunderbird och använda windows live hotmail programmet istället. MEN, hur får jag över mina kontakter från thunderbird till windows live hotmail? har exporterat adresserna till en ldif-fil men fattar inte hur jag hämtar in dem i windows live hotmail.

Tacksam för tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har dom flesta av mina email konton vidarebefodrade till min gmail...... och när jag svarar finns det bara gmail adressen som alternativ kan man göra dom andra som alternativ också

post-9713-0-47365800-1298222319_thumb.pn

Sidan http://kb.mozillazine.org/Mozilla_Suite_:_FAQs_:_Mail_Aliases tror jag beskriver hur man löser ditt problem (så som jag uppfattade problemet). När jag ska skriva ett mejl kan jag välja mellan flera avsändaradresser i din bild.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...