Gå till innehåll

Var hittar jag en win7 oem home premium..?


Marion

Recommended Posts

Postad (redigerade)

Hej, jag har förstört min skiva, (vill inte köpa med licens för att få en) :angry:

Var hittar jag en win7 OEM home premium på svenska..?

Dom jag sett är bara "crackade" med massa "loaders" och sånt, någon som sett nåt, please.

mvh

marion

Redigerad av mario
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det går inte ser jag, det är nog kört, så här står det:

"Om den aktuella Microsoft-produkten fanns installerad på datorn när du köpte den

ska du kontakta datortillverkaren för teknisk support."

Sen länkar dom vidare, och beställa av tillverkarna vägrar jag. Man blir misshandlad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns obehandlade orginalskivor att ladda ner av Windows alla versioner. Alla är inte med loaders som "mario" skriver. Det gäller bara att hitta dom. Jag har laddat ner Windows XP, Windows Vista och Windows 7 och testkört flera virtuellt och dom är inte crackade. Vissa är det förstås, men de orörda går att hitta med lite tålamod. Man får också prova på Googles med olika söksätt, vilket kan ge bättre resultat än att gå direkt på torrentsajterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns obehandlade orginalskivor att ladda ner av Windows alla versioner. Alla är inte med loaders som "mario" skriver. Det gäller bara att hitta dom. Jag har laddat ner Windows XP, Windows Vista och Windows 7 och testkört flera virtuellt och dom är inte crackade. Vissa är det förstås, men de orörda går att hitta med lite tålamod. Man får också prova på Googles med olika söksätt, vilket kan ge bättre resultat än att gå direkt på torrentsajterna.

Instämmer till fullo...

Forumreglerna säger klart och tydligt att vi inte får länka till piratmaterial. Men efter en sökning så får man upp hur många som helst. Det du också kan göra är att låna en skiva av någon... det är inget att himla om, du har ju originallicensen! Bor du i närheten så kan du få låna av mig! :lol:

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Forumreglerna säger klart och tydligt att vi inte får länka till piratmaterial.

Men efter en sökning så får man upp hur många som helst. :lol:

// Manneman

Nu fick jag länk av en erkänd accepterad person härinne, så det är löst.

Dock var jag inte förberedd på en hånande "attack". Varför du börjar prata om

piratmaterial begriper jag inte heller, för det var just det jag inte var intresserad av.

Mitt lilla försvarstal..

Microsoft tänker inte i samma banor som ni, dom är snälla, även när de hade 100% av marknaden.

Idag kan dom bara krympa, inte växa, pga flera uppstickare.

Ms delar ut mycket gratis, fullvers. på officepaket, 60-dgr-trial, essentials osv..

Deras policy är garanterat att folk skall få igång sina datorer, har även för mig att de har

haft 30-dgr-os på sin site (för allmänheten). Jag känner mig inte kriminell, fast några få försöker få mig dit.

"Men efter en sökning så får man upp hur många som helst. :lol:..."

Men hur kul var det? Sedan har du fel, orörda swe-versioner är det mycket glest av.

mvh marion

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är bara 1 språk per skiva/ISO fil. Så på en svensk skiva är det endast svenska språket.

Undrar var du har "köpt" din skiva :P

Att man kan ladda ner andra språk på Ultimate efter installationen är liksom en annan sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu fick jag länk av en erkänd accepterad person härinne, så det är löst.

Dock var jag inte förberedd på en hånande "attack". Varför du börjar prata om

piratmaterial begriper jag inte heller, för det var just det jag inte var intresserad av.

Mitt lilla försvarstal..

Microsoft tänker inte i samma banor som ni, dom är snälla, även när de hade 100% av marknaden.

Idag kan dom bara krympa, inte växa, pga flera uppstickare.

Ms delar ut mycket gratis, fullvers. på officepaket, 60-dgr-trial, essentials osv..

Deras policy är garanterat att folk skall få igång sina datorer, har även för mig att de har

haft 30-dgr-os på sin site (för allmänheten). Jag känner mig inte kriminell, fast några få försöker få mig dit.

"Men efter en sökning så får man upp hur många som helst. :lol:..."

Men hur kul var det? Sedan har du fel, orörda swe-versioner är det mycket glest av.

mvh marion

Min poäng var att flera av oss gärna hade länkat till just en orörd nerladdningsbar version (det jag kallar piratversion) av Windows men att forumreglerna inte tillåter det. Detta inkluderar mig, jag hade gärna länkat!!! Och jag menar precis vad jag skrev... en snabb googlesökning gav mig 3 träffar till versioner du skulle kunna använda. Ytterligare som jag inte brydde mig om att kontrollera vidare.

Om du uppfattade min kommentar som kränkande så ber jag om ursäkt. Det var inte min avsikt... tvärtom!

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Dom versioner jag laddat ner har varit orörda. Vederbörande som lagt upp materialet har också påpekat detta. Nu är det ju ett tag sedan Windows 7 kom och ju längre tiden går, minskar också chanserna att hitta bra material. Än värre med XP, men fortfarande ligger slipstremade XP SP3 ute för nerladdning, om man bara söker på rätt sätt.

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...