Gå till innehåll

Messenger loggar inte in automatiskt


Recommended Posts

Har en känsla av att det här klyddet började efter det att SP1 installerades.

Kör Win 7 Ult 64.

Messenger är satt att logga in automatiskt i inställningarna. Dock dyker det här fönstret upp varje gång jag startar upp datorn.

post-9967-0-28999800-1300001684_thumb.pn

Bläddar jag i listen så dyker logginnamn och lösen upp automatiskt och den loggar in mig. Varje gång bockar jag också för att den nästa gång ska komma ihåg mig och logga in automatiskt. Men så fort jag startar om datorn så vill den inte autoinlogga mig igen. :(

Testade den här fixen, men den hjälpte inte. (startade om datorn två gånger)

http://messengergeek.wordpress.com/2009/07/01/solve-messenger-forgetting-your-username-and-password-with-make-messenger-remember/

Nån mer som upplever samma strul med Messenger?

Har ett svagt minne att jag hade samma klydd på en Vista dator några år sedan, men då dök det upp någon uppdatering som fixade problemet.

Har kört Windows Live uppdateringsprogrammet och installerat alla tillgängliga uppdateringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hej,

ingen annan autoinloggning med samma ID, te.x Hotmail eller ngn Toolbar som är installerad för MSN, eller Yahoo som nämndes i länken du hämtat din fix från.

Kanske tveksamt om den fungerar på denna version av Messenger, då den var från 2009.

Avinstallera fixen, starta om datorn, gå till Kontrollpanelen\Program\Program och funktioner, högerklicka på Windows LIve och välj reparera, till att börja med!

Mvh

Mats H

Redigerad av Mats H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte med msn men med en nätverksdisk som inte autoinloggar som den ska vid omstart. Jag ska nyfiket kolla tråden ifall en lösning dyker upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Den enda toolbaren som varit installerad på den här datorn är Bing och den är ju Microsofts egen. Dock avinstallerad för länge sedan innan det här problemet dök upp.

Spenderade några timmar yterligare med att söka runt via Google och på Microsofts hemsida, men inga förslag funkar. Testade i och för sig inte att avinstallera och sedan installera om det.

Hittade istället det här mycket trevliga programmet som ser ut som Messenger, men som har femtioelva inställningar ytterligare. Dessutom en massa plugin som gör det ännu mera anpassningsbart. Känns alltså betydligt fräschare. Är på svenska och gratis. Autoimporerade alla gamla kontakter och inställningar automatiskt, så det här verkar bli en fröjd att använda i fortsättningen. Dessutom fullständigt reklamfritt.

http://www.amsn-project.net/

Efter att ha använt det en stund så lär jag snarare avinstallera Microsoft Live programmen helt och hållet för gott inom en inte alltför snar framtid. :lol:

Redigerad av Cynthia
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste provas. Visserligen har jag aldrig haft problem med WLM på någon dator och på Windows 7 Ultimate fungerar senaste versionen av MSN suveränt.

Det får bli en virtuell test, jag är för feg att testa på min riktiga Windows 7:a. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...