Gå till innehåll

SP1 nödvändigt?


tekla

Recommended Posts

Hej alla som vet mer om detta. Har Windows 7 Home Premium sedan ett år (hade säkert klarat mig bra med Home Basic o det visar ju bara hur lite jag vet). Trivs jättebra med W7. Men efter att ha läst om SP1 känner jag mig inte uppmuntrad att ta ner det. Är det oumbärligt på nåt vis? Många buggar har ju tydligen fixats genom tidigare uppdateringar. Så jag behöver verkligen bli övertygad för att ta steget.

Teoretiskt: om jag skippar SP1, kommer jag då med tiden att få en del buggar åtgärdade genom andra uppdateringar tro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

ja så klart att du ska uppgradera till SP1,

kommande uppdateringar kommer i många fall att kräva SP1, precis som det var med de tidigare Windows OSen.

Mvh

Mats H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har absolut inget att förlora på att installera SP1. Förutom det MatsH skriver så blir systemet om möjligt ännu stabilare och säkert. Personligen kan jag inte peka på något som blev kännbart bättre med SP1 men å andra sidan kan jag absolut inte hitta några som helst nackdelar heller. För mig blev det som vilken uppdatering som helst... bara vetskapen att SP1 ligger installerat räcker för mig :P

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Mats och Manneman.

Kan dessutom tillägga att Home Premium mest troligt är precis rätt utgåva för dig så oroa dig inte över det. Starter är något trams som inte borde finnas och Home Basic är en lite nerstrippade Premium som mig veterligen bara säljs i "mindre utvecklade" länder och dit räknas tydligen inte Sverige, tro det eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för feedback! Behövde en puff. Har nu installerat SP1 utan minsta mankemang, förutom vid hämtningen då troligen mitt antivirusprogram bestämde sig för att jobba och hejdade förloppet. Efter att jag åtgärdat det, inga problem. Mitt system var väl extra rent efter färsk återställning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingenting tas bort automatiskt utan det finns "dubletter" kvar just för att du ska kunna avinstallera service pack 1. Om du rensar bort "dubletterna" så blir du av med filer som inte behövs och får mer plats på disk samtidigt som du då inte kommer att kunna avinstallera SP1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...