Gå till innehåll

Den STORA arc-tråden


PCGuiden

Recommended Posts

Då är man en stolt ägare faktiskt över en SE Arc...

Men jag funderar på varför inte Gmail appen fungerar... Den står bara och typ buffrar och inget händer...

Någon som vet varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 87
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Fungerar allt annat, som t.ex. surf, Market?

Hämtat din mobiloperatörs MMS och Internet-inställningar på nytt?

Har du testat med att ta bort och lägga till Google-kontot på nytt?

Gått igenom inställningarna i kontot?

Allt annat fungerar som det skall

För första gången så fungerar den inbyggda mailen utan problem, den har jag haft problem med i mina andra telefoner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har IMAP aktiverat på ditt GMail? Jag är ganska övertygad att GMail-appen bara funkar med IMAP.

// Manneman

IMAP är aktiveradt har det på mitt thunderbird konto också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man kan ju ladda ner apk filer till datorn och sedan lägga på minneskortet men i viken mapp lägger man dom och hur installerar man dom sedan?

Jag skapade en mapp på minneskortet där jag sparar mina apps. Sedan är det bara att navigera till mappen och klicka på den app man vill installera.

Men för detta behöver du en filhanterare. Det finns många gratisalternativ, t.ex. Astro File Manager, Linda File manager.

Var i telefonen kan du se att IMAP är aktiverat?

Jag har lagt till 3 GMail konton. Det var bara att logga in med användarnamn och lösenord. Sedan var det klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skapade en mapp på minneskortet där jag sparar mina apps. Sedan är det bara att navigera till mappen och klicka på den app man vill installera.

Men för detta behöver du en filhanterare. Det finns många gratisalternativ, t.ex. Astro File Manager, Linda File manager.

Var i telefonen kan du se att IMAP är aktiverat?

Jag har lagt till 3 GMail konton. Det var bara att logga in med användarnamn och lösenord. Sedan var det klart.

Jag var ju tvungen att synkronisera Gmail så nu fungerar den appen hade missat det...

OK, såg att det fanns en mapp som heter Downloads kanske man kan lägga dom i den mappen och installera den....

Det kan jag inte se i telefonen utan det är i gmail på webbens inställningar där det står att iMAP är aktiverat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skapade en mapp på minneskortet där jag sparar mina apps. Sedan är det bara att navigera till mappen och klicka på den app man vill installera.

Men för detta behöver du en filhanterare. Det finns många gratisalternativ, t.ex. Astro File Manager, Linda File manager.

Var i telefonen kan du se att IMAP är aktiverat?

Jag har lagt till 3 GMail konton. Det var bara att logga in med användarnamn och lösenord. Sedan var det klart.

Jag skulle rekommendera ES File Explorer som filhanterare.

IMAP ska aktiveras på ditt Googlekonto online, inte i telefonen. GMail appen i telefonen använder per automatik IMAP (därav det måste vara aktiverat på kontot) så där är inga andra inställningar att göra än kontonamnet och lösenordet. Om du däremot använder t.ex Androids standard mailprogram så kan man välja om man vill använda POP3, IMAP eller Exchange.

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle rekommendera ES File Explorer som filhanterare.

IMAP ska aktiveras på ditt Googlekonto online, inte i telefonen. GMail appen i telefonen använder per automatik imap (tror jag) så där är inga andra inställningar att göra än kontonamnet och lösenordet. Om du däremot använder t.ex Androids standard mailprogram så kan man välja om man vill använda POP3, IMAP eller Exchange.

Det är ES File Explorer jag har

Finns det någon bra screenshot app till android, söker på ppbrain.com men finner ingen, kanske jag som skriver fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För screenshot och sync är MyPhoneExplorer det givna gratis-alternativet.

Glöm inte att aktivera USB-felsökning, annars hittas inte telefonen.

OK skall testa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det någon bra screenshot app till android, söker på ppbrain.com men finner ingen, kanske jag som skriver fel?

Jag använder denna gratisappen på Appbrain. Då behöver man inte blanda in datorn men istället kräver den att man rootat luren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet hur ofta GMail synkas, eller är synkningen on-line hela tiden?

GMail-appen ligger online hela tiden...

Jag använder förvisso en filhanterare och där är det bara att klicka på en nerladdad *.apk-fil om man vill installera. Sen finns det ett annat alternativ nämligen EasyInstaller. Det enklaste är att ha rooten på minneskortet att spara nerladdade filer på. EasyInstaller kan radera den nerladdade filen efter installation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får passa på att låna lite tråd här :)

Har kännt lite på ARC och är ganska sugen på att köpa en, kan ni som har en komma med lite för och nackdelar med den!?

Står i princip mellan ARC, Iphone4 eller någon HTC :) (fast jag är SE fanboy^^) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får passa på att låna lite tråd här :)

Har kännt lite på ARC och är ganska sugen på att köpa en, kan ni som har en komma med lite för och nackdelar med den!?

Står i princip mellan ARC, Iphone4 eller någon HTC :) (fast jag är SE fanboy^^) :)

Installerade denna omgående: SPB Shell 3D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har samma.

Efter att du installerat MyPhoneExplorer i telefonen, så tar du den vägen jag beskrev. Ser ut så här:

post-591-0-17425000-1303023253_thumb.png

OK den vägen vi var inte på samma plats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...