Gå till innehåll

Ultimate Windows Tweaker


plun

Recommended Posts

Det ultimata windowstweaket är förstås att välja något av de 5 översta i rankingen på http://distrowatch.com/ :)

Om man inte har datorn till spelmaskin, vill säga. Själv kör jag multiboot, jag har alltid kvar Windows på en partition om jag blir sugen på spel eller om jag behöver kolla något speciellt för supportens skull.

Vad kan Ultimate Windows Tweaker göra, som en händig person inte fixar direkt med hjälp av Windows ordinarie program och inställningsmöjligheter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo nu är det här en speldator.....

En av sakerna jag irriterade mig på var den bedrövligt fula genvägspilen på ikonerna.

En annan sak var att jag ville ha ett öppna kommandoradsfönster om man högerklickade på en mapp eftersom jag kör med Googles SDK verktyg mot min Android, ddms samt adbkommandon.

Osv det blev några snabba klick lite varstans isf att då göra varje med en enskild registerändring.

Mycket bra verktyg !! Sen bär då Windows Club ett MVP signum som för mig borgar för kvalite.

Lite av resultatet:

anCUjs.jpg

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En annan sak var att jag ville ha ett öppna kommandoradsfönster om man högerklickade på en mapp eftersom jag kör med Googles SDK verktyg mot min Android, ddms samt adbkommandon.

Ett bättre alternativ om du frågar mig...!

...oftast behöver man admin-behörighet, tycker jag! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett bättre alternativ om du frågar mig...!

...oftast behöver man admin-behörighet, tycker jag! ;)

Jo det ger mer..... Tack !

Jag håller på och sätter mig in i adminfunktionen i Windows 7, jag är av skolan att oavsett OS så ska root/admin användas med stor försiktighet, skulle man klicka på nån ond kod så ska riskerna minimeras.

UAC som vi "tjötade" om under Vistas framtagning är minimalt störande hursomhelst i Windows 7. :)

Nu liknar det moderna Linuxdistars sätt att hantera admin/root-rättigheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det ger mer..... Tack !

Jag håller på och sätter mig in i adminfunktionen i Windows 7, jag är av skolan att oavsett OS så ska root/admin användas med stor försiktighet, skulle man klicka på nån ond kod så ska riskerna minimeras.

UAC som vi "tjötade" om under Vistas framtagning är minimalt störande hursomhelst i Windows 7. :)

Nu liknar det moderna Linuxdistars sätt att hantera admin/root-rättigheter.

Jo, jag är också ganska tillfreds med UAC i W7. Möjligen kunde man önska en möjlighet att vitlista vissa betrodda program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Irriterade mig på krafs som man inte behöver som "nörd" och hittade det här.

Ultimate Windows Tweaker

http://www.thewindowsclub.com/ultimate-windows-tweaker-v2-a-tweak-ui-for-windows-7-vista

Så kan man rensa rent bland sånt man inte behöver ;)

Ändrade en inställning, som inte hade med tabbar att göra och efter en omstart hade den aktiverat tabbar (tabbrowsing) trots att det alternativet var omarkerat. :(

Verkar inte helt 100 det här programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...