Gå till innehåll

ftpprogram i mobilen


PCGuiden

Recommended Posts

Hej jag har ett ftpprogram i min telefon som jag för över filer från och till mobilen med och jag tycker det är bra men som den är nu blir det olika ipnummer hela tiden kan man göra så man får samma ipnummer när man kopplar upp sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

I en annan tråd har du nämnt att du har publika IP-adresser hemma så jag antar att du menar att det är mobilen som får olika IP. Har du då FTP-klienten i mobilen och ansluter från den mot en FTP-server i hemnätverket så borde det ju inte spela någon roll att mobilen byter IP.

Själv använder jag ES File Explorer som har inbyggd FTP klient men då jag inte orkat sätta upp en FTP server hemma så använder jag bara utforskardelen att ansluta mot en vanlig utdelad mapp när jag är hemma och mobilen är ansluten via wifi till det lokala nätverket.

Redigerad av Nicklas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I en annan tråd har du nämnt att du har publika IP-adresser hemma så jag antar att du menar att det är mobilen som får olika IP. Har du då FTP-klienten i mobilen och ansluter från den mot en FTP-server i hemnätverket så borde det ju inte spela någon roll att mobilen byter IP.

Själv använder jag ES File Explorer som har inbyggd FTP klient men då jag inte orkat sätta upp en FTP server hemma så använder jag bara utforskardelen att ansluta mot en vanlig utdelad mapp när jag är hemma och mobilen är ansluten via wifi till det lokala nätverket.

Har ingen ftp server i hemmanätverket

har SwiFTP på telefonen startar den och då ger den mig en ipadress som jag måste använda i mitt ftpprogram på datorn för att se vad som finns i telefonen och föra över filer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får ange i din DHCP server att mobilens MAC adress ska få tillbaka samma ip varje gång..

Vet dock inte hur du gör det med BBB, men visst har du en ARC? (varför använda en FTP server? går alldeles utmärkt med USB-kabel eller med MyPhoneExplorer via wifi som själv då söker reda på telefonen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Du får ange i din DHCP server att mobilens MAC adress ska få tillbaka samma ip varje gång..

Vet dock inte hur du gör det med BBB, men visst har du en ARC? (varför använda en FTP server? går alldeles utmärkt med USB-kabel eller med MyPhoneExplorer via wifi som själv då söker reda på telefonen)

Är det lika bra fart som med ftp via wifi

Just nu kör jag med nätverkskabel till min dator då gick det inte alls och jag vet inte om det är så smart att ha både nätverkskabeln och WiFi aktiverat samtidigt?

Redigerad av PCGuiden
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi pratat myphoneexplorer här så laddar du först ner klienten till datorn, och sedan klienten i telefonen från android market, startar båda och i mpe väljer att du har en android telefon och vill ansluta via wifi så söker den reda på telefonen åt dig. jag har min dator kabelansluten till en router med trådlöst och wifi aktiverat i telefonen och det fungerar alldeles utmärkt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror jag missuppfattat dig lite..

Är det hemma eller ute på stan/kunder etc som du vill kunna skicka över filer uppdatera eller annan kontakt mellan telefon och dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...