Gå till innehåll

Comodo Internet Security


Recommended Posts

Hurra! Nu är den här! Jag är 10 minuter sen :unsure:

https://forums.comodo.com/empty-t34345.0.html;topicseen

Hi Guys,

Good news! We have just released COMODO Internet Security 3.8.64263.468.

What's New in this version?

NEW! COMODO Threatcast - COMODO's community based alerts statistics

NEW! Native Vista Firewall - Improved Firewall with Windows Vista enhancements

NEW! Native Vista HIPS - Improved HIPS compatible with Windows Vista enhancements

NEW! Buffer Overflow Prevention - Defense+ can now detect and prevent one of the most common attacks used by attackers: shellcode injection

NEW! Antivirus Heuristics: The Antivirus engine now includes heuristics scanning capabilities

NEW! Proxy server settings for AV and program updates

IMPROVED! Trusted software vendor list is expanded, capable of detecting thousands of applications generically without any signatures

IMPROVED! Revised AV engine - AV engine scanning and updating speed increased significantly

IMPROVED! File submission engine has been redesigned

Impact of this release for the existing users

Automatic updates for this release will be available for the existing users starting from the next week. When the automatic updater is used:

* Threatcast will NOT be enabled by default. The users will need to activate this feature manually.

* Existing configurations will be preserved.

If you do not want to wait until the updates are available, you may uninstall the existing version and install this version.

We would like to thank all of our BETA testers whose quality assurance ans cooperation made this release possible.

Download locations

32-Bit Setup

URL: http://download.comodo.com/cis/download/se...P_Vista_x32.exe

Size: 33.7 MB (35,355,400 bytes)

MD5: bafbff2efa37dbbc3a000b1a2d50bbb8

SHA1: 9552557d63ced15ccee1deb3c76db986f00cd0aa

64-Bit Setup

URL: http://download.comodo.com/cis/download/se...P_Vista_x64.exe

Size: 47.8 MB (50,144,008 bytes)

MD5: b34fe2cab3d9396158714792e0847517

SHA1: 4b3d27ad65633b4f719e911159efe62111c669be

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 839
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Nej, andra. Har du glömt 23 oktober? ;)

Ja, med minne som en guldfisk, men jag vet vad du syftar på :D

Hur som helst, känns ju trevligt att vi får heuristik nu. Känns som en viktig del av ett antivirus, och ett måste för att kunna konkurrera med de bästa alternativen. Och enligt Comodos tester är det ju dessutom ett väldigt bra heuristik-system, som täcker 99% av Avira, Kaspersky m.fl. tillsammans - om jag inte minns fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:huh: Automatic updates for this release will be available for the existing users starting from the next week. When the automatic updater is used:

Det var ju inte bra! så det kommer inte att uppdateras på en halv vecka?

Men det ges ju också en lösning till dem som inte vill vänta:

If you do not want to wait until the updates are available, you may uninstall the existing version and install this version.

Jag föredrar att göra en ren installation (då det är en större uppdatering, med nya funktioner), inte bara i min dator som hade betaversionen. Avinstallerade i Felsäkert läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. CMF förresten: Ni som redan har CMF separat installerat skall inte löpa risk för konflikt med den inbyggda CMF i nya CIS 3.8. Ni behöver dock givetvis inte behålla CMF när ni har installerat CIS 3.8.

Detta är goda nyheter för alla som har CIS 3.5 och CMF, men inte vet om att CIS 3.8 innehåller CMF inbyggt. Man behöver alltså inte avinstallera CMF i panik innan man uppgraderar.

Från FAQ på Comodos forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste i Comodo forumtråden om senaste versionen att någon hade problem med det i Windows 7 beta 7000. Bryr sig utvecklarna om det och försöker få det att funka även i Win7 eller är det mest tur om det råkar blir så fram tills att Win7 Final släpps? Jag är väldigt nyfiken på CIS och skulle vilja testa det men gillar verkligen Win7 och planerar stanna vid det om inget oförutsätt händer med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste i Comodo forumtråden om senaste versionen att någon hade problem med det i Windows 7 beta 7000. Bryr sig utvecklarna om det och försöker få det att funka även i Win7 eller är det mest tur om det råkar blir så fram tills att Win7 Final släpps? Jag är väldigt nyfiken på CIS och skulle vilja testa det men gillar verkligen Win7 och planerar stanna vid det om inget oförutsätt händer med det.

Vet inte när 7 kommer att stödjas helt och officiellt, men för närvarande är det kompatibelitetsläge Vista som gäller vid installation. Flera har använt betaversionen i 7 utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte när 7 kommer att stödjas helt och officiellt, men för närvarande är det kompatibelitetsläge Vista som gäller vid installation. Flera har använt betaversionen i 7 utan problem.

Ja även personen som skrev att det inte funkade hade kört det tidigare, det var något med just senaste versionen av CIS som gjort att det inte fungerade längre. Jag får avvakta några versioner och se hur det utvecklar sig. Tack för svaret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja även personen som skrev att det inte funkade hade kört det tidigare, det var något med just senaste versionen av CIS som gjort att det inte fungerade längre. Jag får avvakta några versioner och se hur det utvecklar sig. Tack för svaret.

Varsågod. Var finns det inlägget? :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack.

Här är ett svar på det inlägget: https://forums.comodo.com/feedbackcommentsa...47400#msg247400

På samma ämne: https://forums.comodo.com/feedbackcommentsa...47486#msg247486 (dock utan större värde)

Vi får nog snart se fler rapporter. Den nya versionen har ju endast funnits några timmar. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min minsta pojk som studerar i malmö har lagt in comodo.När han kör en run och scan hittades tre virus som inte gick att ta bort.Vet inte mer än att det var worms.Varför gick dom inte att ta bort??

Svårt att säga på rak arm. Kunde inte CAV ta bort dem eller kunde han inte ta bort dem manuellt (t.ex. i Utforskaren) heller? Om de är låsta .exe-filer så skall han kunna "döda" dem med Defense+. Kanske behövs en egen tråd för det där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min minsta pojk som studerar i malmö har lagt in comodo.När han kör en run och scan hittades tre virus som inte gick att ta bort.Vet inte mer än att det var worms.Varför gick dom inte att ta bort??

Och ingen uppmaning att starta om datorn för att kunna ta bort dem (om det är fråga om låsta filer)? Var det den första skanningen, i samband med installationen? Vad händer i så fall om han skannar igen?

Att använda Defense+ (View Active Process List), som LA föreslog, är effektivt om det handlar om skadliga/oönskade processer som skall avslutas och blockeras. Man måste dock vara försiktig där, och veta vad man gör, så att man inte avslutar (och än värre, blockerar) Windows-processer…

Men om du vill få hjälp med att rensa datorn, finns ju en annan forumavdelning för det. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han installerade det och hoppade över scanningen från början och gjorde det efter ett par timmar.det tog lååång tid.Får vänta tills han kommer hem och kika vidare på det då.Att låta honom gå in i defense+vågar jag inte låta han göra.Får vänta tills han kommer hem om några veckor <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Ni som kan det här med CIS. Jag installerade den nya versionen (avinstallerade den gamla manuellt) , efter det skulle jag ansluta en skrivare (drivrutinerna var redan inkörda men installationen hade inte gott klart, installationprogrammet till skrivaren frågade om jag vlle ansluta skrivaren senare vilket jag ville), fick då ett felmeddelande "memory couldnt be read" och en felkod. Avinstallerade drivrutinerna, startade om, provade installera drivarna igen men fick samma felkod vid anslutning av skrivaren. Avinstallerade CIS och började om med skrivarinstallationen och då gick skrivarinstallationen igenom. Har nu installerat den nya versionen av CIS och nu verkar det fungera.....

Är det någon som har hört/sett något om liknande problem?

Micke

Edit: Operativ:XPPro, Dator:HP, Skrivare: HP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Ni som kan det här med CIS. Jag installerade den nya versionen (avinstallerade den gamla manuellt) , efter det skulle jag ansluta en skrivare (drivrutinerna var redan inkörda men installationen hade inte gott klart, installationprogrammet till skrivaren frågade om jag vlle ansluta skrivaren senare vilket jag ville), fick då ett felmeddelande "memory couldnt be read" och en felkod. Avinstallerade drivrutinerna, startade om, provade installera drivarna igen men fick samma felkod vid anslutning av skrivaren. Avinstallerade CIS och började om med skrivarinstallationen och då gick skrivarinstallationen igenom. Har nu installerat den nya versionen av CIS och nu verkar det fungera.....

Är det någon som har hört/sett något om liknande problem?

Micke

Edit: Operativ:XPPro, Dator:HP, Skrivare: HP.

Låter märkligt, om CIS stoppade något borde du ha varnats först. Nu när du installerat om så är det ju för sent att titta i loggen. Har inte hört talas om detta bekymmer tidigare, men vad bra att det löste sig i alla fall! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste i Comodo forumtråden om senaste versionen att någon hade problem med det i Windows 7 beta 7000. Bryr sig utvecklarna om det och försöker få det att funka även i Win7 eller är det mest tur om det råkar blir så fram tills att Win7 Final släpps? Jag är väldigt nyfiken på CIS och skulle vilja testa det men gillar verkligen Win7 och planerar stanna vid det om inget oförutsätt händer med det.

Kan meddela att Malou nu använder CIS 3.8 under Windows 7, och ännu inte har stött på några problem. ;)

Kom dock ihåg kompatibelitetsläge Vista, och kör som administratör vid installationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan meddela att Malou nu använder CIS 3.8 under Windows 7, och ännu inte har stött på några problem. ;)

Kom dock ihåg kompatibelitetsläge Vista, och kör som administratör vid installationen.

Tack för infon. Har ett par veckor kvar på min ESET Smart Security trial så tror jag kör färdigt den innan jag testar CIS. Verkar ju komma uppdateringar ofta till CIS så det hinner säkert bli ännu bättre/stabilare tills dess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för infon. Har ett par veckor kvar på min ESET Smart Security trial så tror jag kör färdigt den innan jag testar CIS. Verkar ju komma uppdateringar ofta till CIS så det hinner säkert bli ännu bättre/stabilare tills dess.

Varsågod.

Jo, det är nog sannolikt att det kommer en smärre uppdatering inom kort, efter lanseringen av den stora uppdateringen, med nya funktioner, i torsdags. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...