Gå till innehåll

Comodo Internet Security


Recommended Posts

Hej :)

Sedan jag installerade 3.9 får jag inga frågor längre.Varje gång jag installerar ett nytt program så lär den sig bara.

Alla inställningar är domsamma.d.v.s.tryggt läge och systemskyddet är ren dator.Vad beror detta på :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 839
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Bilder i tråden

Hej :)

Sedan jag installerade 3.9 får jag inga frågor längre.Varje gång jag installerar ett nytt program så lär den sig bara.

Alla inställningar är domsamma.d.v.s.tryggt läge och systemskyddet är ren dator.Vad beror detta på :mellow:

Hej,

Installerar du digitalt signerade program från betrodda utgivare, d.v.s. från någon utgivare som finns i Systemskydd, Vanliga uppgifter, Mina betrodda programutgivare (där du f.ö. kan lägga till och ta bort utgivare)?

3.9 är också den ”tystaste” versionen av CIS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Installerar du digitalt signerade program från betrodda utgivare, d.v.s. från någon utgivare som finns i Systemskydd, Vanliga uppgifter, Mina betrodda programutgivare (där du f.ö. kan lägga till och ta bort utgivare)?

3.9 är också den tystaste versionen av CIS.

Nej det är jag inte säker på att jag gör.Senast installerade jag radar sync och det har jag aldrig godkänt.

Men det kanske inte spelar nån roll.

Vad opera gör på listan kan man ju undra,för det har inta varit i närheten av burken.

Att den är tystare har jag märkt.Stor skillnad :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är jag inte säker på att jag gör.Senast installerade jag radar sync och det har jag aldrig godkänt.

Men det kanske inte spelar nån roll.

Vad opera gör på listan kan man ju undra,för det har inta varit i närheten av burken.

Att den är tystare har jag märkt.Stor skillnad :)

Comodo lägger till fler utgivare i varje ny version av CIS, och Opera är en av dem. Detta är ett effektivt sätt att göra programmet tystare, utan att försämra säkerheten. Digitalt signerade program från dessa utgivare kan installeras, användas och uppdateras utan att användaren får några förfrågningar, så länge alla programfiler är signerade, förstås. Så är det inte alltid. I CIS 3.5 fanns endast Comodo och Microsoft i listan…

CIS-användare har föreslagit betydligt fler utgivare. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst bäver
Man kan som sagt lätt välja bort det vid installationen, eller avinstallera verktygsfältet senare, om man av misstag installerade det. ;)

Jag tror inte att någon är riktigt nöjd med installationsprogrammet. Möjligt att avtalet med Ask.com inte tillåter dem att ändra det. Jag vet ej.

Om man försöker ladda ner Ask toolbar kommer CIS att ange det som "Unclassified Malware"!

Samma objekt som finns med vid installationen av CIS (som man i bästa fall kryssar ur)!

Klassiskt exempel på antilogik för oss användare! :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man försöker ladda ner Ask toolbar kommer CIS att ange det som "Unclassified Malware"!

Samma objekt som finns med vid installationen av CIS (som man i bästa fall kryssar ur)!

Klassiskt exempel på antilogik för oss användare! :angry:

Med senaste databasversionen (1141) detekteras inte längre Ask Toolbar. :lol:

Tillägg: Analysis of COMODO toolbar by BOClean standards

Redigerad av JoWa
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst bäver
Med senaste databasversionen (1141) detekteras inte längre Ask Toolbar. :lol:

"What a coincidence!"

Du förstår nog vad jag menar, JoWa. :D

CIS som många andra freeware har en del skräp inbyggt. Vaksamhet anbefalles vid installation!

Det blir ofta att kryssa ur diverse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny lanseringskandidat: 3.9.75615.498 RC2

We have just released COMODO Internet Security 3.9.75615.498 RC2. We would like to thank all who attend BETA testing for the cooperation and the support.

What is new in this 3.9.75615.498 RC2?

==========================

FIXED! Summary screen does not show firewall connections/Active Processes properly

FIXED! CIS fails to catch input blocking/windows messaging

FIXED! Chkdsk.exe does not work properly when CAV is installed

FIXED! CIS causes system performance slowdown after a prolonged time of data transfer(CIS causes glitches while wathing streaming media)

This is a BETA release. It is intended for testing and must NOT be used in any production environment.

32-Bit Setup

========

URL:

http://download.comodo.com/cis/download/se...sta_x32_RC2.exe

MD5: d44b1b093fcadac7035c08c1c5b51427

SHA1: fa0a716a112e2d98faf7bfe539ded8d15c817bde

Size: 69.4 MB (72,860,960 bytes)

64-Bit Setup

========

URL:

http://download.comodo.com/cis/download/se...sta_x64_RC2.exe

MD5: ae38e03bc641e6fb28a1b03f20e49e71

SHA1: 940c0aeeb870dd5f113757409238ffa52cb26d40

Size: 72.0 MB (75,592,480 bytes)

Bug Reports

========

Please use the following thread for the bug reports:

http://forums.comodo.com/beta_corner_cis/c...s-t37636.0.html

Källa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mer spännande info: Med en ny AV-motor (vet ännu inte när den kommer, det blir senare i år) som nu testas så kommer en enda signatur att kunna detektera 23 000 malware. Effektivt mot polymorfiska skadliga program. Vad detta innebär jämfört med konkurrenterna vet jag inte, men det låter mycket tycker jag...

Källa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick en uppdatering av programmet till version 3.9.75924.499 RC2 men hittar ingen info om vad denna uppdatering innebär för förändring

Database Version: 1151

Total Definitions: 4761816

Härligt det rör på sig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick en uppdatering av programmet till version 3.9.75924.499 RC2 men hittar ingen info om vad denna uppdatering innebär för förändring

Database Version: 1151

Total Definitions: 4761816

Härligt det rör på sig ;)

Hi Guys,

Your RC2 setups will be updated to build 499 today. we will NOT release a seperate setup for build 499. So please continue with the same thread for bug reports.

FYI: This update includes fixed firewall drivers that addresses some performance issues and bugs.

Thanks,

Egemen

Källa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
Fick en uppdatering av programmet till version 3.9.75924.499 RC2 men hittar ingen info om vad denna uppdatering innebär för förändring

Den uppdateringen orsakade en del problem, så i går morse ”uppdaterades” min CIS tillbaka till .498. Det skall komma en ny uppdatering, till .502.

Sorry we could not make the updates today. We had to test and make sure they went fine locally. Tomorrow we plan to issue the updates for build 502. It will be only an update i.e. no setups will be released and will be 2 stage in order for us to simulate 3.8 to 3.9 updates testing.

1 - we will first update the updater

2 - With the updated updater we will update build 498 to 502.

Källa

Uppdatering: Har uppdaterat till 3.9.76291.502 B)

Redigerad av JoWa
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Har någon testat CIS 3.8 i W7 RC x64?

Jag testade, men gick inget vidare. Gick att installera, men efter installation (och reboot) stod det "The network firewall is not functioning properly!" i nedre kanten av programfönstret. Jag försökte med en ominstallation, nu i Compability mode med XP. Samma sak. Jag avinstallerade brandväggen, och nu stod det samma meddelande om Defence+.

Jag hade 64bit versionen av CIS 3.8, och Windows brandväggen avstängd, så problemen finns inte där heller. Windows Defence hade jag på. Kan man stänga av den? Hur?

Vid båda installationerna (vanliga och comp. mode), körde jag också CIS diagnostik verktyget. Det hittade problem, men kunde inte lösa dem.

Är det så att CIS 3.8 inte är kompatibelt med W7 RC x64? Har ett svagt minne att jag skulle ha testat det med W7 beta buid 70?? x86. Då var det inga problem.

Hur blir det med kompabiliteten i nästa CIS? (Är det 3.9?)

LionKing

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Nej, CIS 3.8 är inte kompatibel med W7, men skall fungera i kompatibilitetsläge Vista.

CIS 3.9 är däremot W7-kompatibel. Den är nu RC2, och stabil version är planerad till 12 maj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Nej, CIS 3.8 är inte kompatibel med W7, men skall fungera i kompatibilitetsläge Vista.

CIS 3.9 är däremot W7-kompatibel. Den är nu RC2, och stabil version är planerad till 12 maj.

Tack för ditt snabba svar, JoWa! :)

Då ska jag vänta lite ännu och köra 3.9 sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Nej, CIS 3.8 är inte kompatibel med W7, men skall fungera i kompatibilitetsläge Vista.

CIS 3.9 är däremot W7-kompatibel. Den är nu RC2, och stabil version är planerad till 12 maj.

Har det blivit ändringar i tidtabellen, eller...?

Bara undrar. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade detta på Comodos svenska forum. (Skrivet för ca. 30 min sedan)

Tack LeoniAquila! :)

Hehe, inget att tacka för, det var ju inte ens detta forum. ;)

Med tanke på tidszoner så borde CIS 3.9 komma ikväll, men man vet ju inte exakt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, inget att tacka för, det var ju inte ens detta forum. ;)

Med tanke på tidszoner så borde CIS 3.9 komma ikväll, men man vet ju inte exakt. :)

Nej, men "halkade" in där. ;)

"Den som väntar på något gott, får vänta länge." :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...