Gå till innehåll

Opinionsterror


Recommended Posts

Postad (redigerade)

Jag går ofta in på tidningshemsidor, både riks- och lokala. Det ploppar hela tiden upp frågeformulär där de vill veta vad jag tycker om hemsidan, hur ofta jag läser den etc och de vill ha en massa uppgifter om mig, ålder, kön sysselsättning etc. Jag brukar regelmässigt klicka bort dem men de kommer tillbaka nästa gång jag är inne på hemsidan. Finns det något sätt att bli av med dem för gott? Tacksam för alla tips!

Redigerad av p079mbw
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Genialt!

Ska försöka lägga de på minnet till nästa tillfälle & se om det hjälper.

Försökte testa med installera Adblock oxå, naturligtvis så förhindrades detta och jag blev stoppad på sidan p.g.a Tjingeling i hosts-filen :P

Skulle de hända någon annan så bara öppna för clients2.google.com så funkar installationen som vanligt igen.

Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag går ofta in på tidningshemsidor, både riks- och lokala. Det ploppar hela tiden upp frågeformulär där de vill veta vad jag tycker om hemsidan, hur ofta jag läser den etc och de vill ha en massa uppgifter om mig, ålder, kön sysselsättning etc. Jag brukar regelmässigt klicka bort dem men de kommer tillbaka nästa gång jag är inne på hemsidan. Finns det något sätt att bli av med dem för gott? Tacksam för alla tips!

Njau........

Nu är det i grund och botten bra att man vill ha kritik av en tjänst... och hur jobbigt är det att klcka på "Nej Tack" ??

Men... tyvärr så är ett flertal av dessa undersökningar enbart ett verktyg för att få ett svar på om användare är beredda att betala för att få ta del av en sites innehåll.

Många siter går som "katten kring het gröt" för att få svar på detta.

För tidningar börjar det bli akut när upplagorna rasar...... INGEN vill betala och annonser blckeras.

2015:

http://epic.makingithappen.co.uk/new-master1.html

B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag vänder mig emot är att de inte fattar, att när jag har klickat nej ett antal gånger, säg fem, de inte fattar att jag inte vill vara med! Sätt gärna gränsen vid tre, förresten...

Jo men skicka ett mail till dom då att de måste vara "imbecilla" om det inte funkar med att tacka Nej.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Självklart vore det ju inte till speciellt stort besvär om alla besökte enbart ett fåtal sidor Att ge sig den tid de tar att svara Nej Tack eller lägga ner den kvarten av tid till besvara frågorna.

Därför så blir inte enkäter gångbara i längden om allt för många ser survey-tjänster som ett verktyg fritt & använda sig av.

Nu för tiden har det ju blivit lite av varje bloggares verktyg att hålla koll på statistik för kunna rikta innehållet till rätt målgrupper men problemet blir ju då att det har en benägenhet att slå över till bli lite väl mycket av det goda om allt för många pysslar med detta.

Från början kunde man leva med detta då de mestadels började utnyttjas av skolor, utbildningar och ifrån företag i näringslivet och myndigheter.

Men när Svensson började köra upp dessa formulär på bloggar till höger & vänster, då har ju något slagit slint <_<

Redigerad av Opptokoppter
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...