Gå till innehåll

Firefox uppdateringar


CGD

Recommended Posts

Ibland när jag startar upp Firefox så blir det stopp! Firefox har hittat uppdateringar som måste göras innan programmet kan startas. Otroligt irriterande, även om det nu inte tar väldigt lång tid.

Går det att stoppa dessa uppdateringar?

Jag använder Firefox 3.6.18. Använder en insticksmodul som inte fungerar i fyran. Tyvärr!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Har du testat Add-on Compatibility Reporter ?

vissa add-on fungerar inte så ja använder själv detta add-on för göra mina add-on kompatibla om det går ibland

Add-on Compatibility Reporter ja har använt på Firefox 4 och Firefox 5 och fungerar att använda på Firefox 6,7 också o så vidare när det blir nyare tror ja och hopppas

mvh

Samuel

Redigerad av Samuel_1975
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hämtat hem den add-ons nu och skall pröva Firefox fyra eller fem. Finns det något sätt att spara alla add-ons eller måste jag skriva upp vilka det är och leta upp dem på nytt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätter med Firefoxfrågor.

Jag har nu uppdaterat till Firefox 4.01. Jag har en 1280-1024 bildskärm men nu efter uppdateringen så blir det ett brett grått fält längst ner på skärmen. Hur lir jag av med det och får Firefox 4 att använda hela skärmen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser vad du menar med Ctrl+Å men här är det tydligen ett annat större grått fält. Trycker jag Ctrl+Å så kommer det upp ett mindre grått bält som sedan tas bort med samma kombination. Men det större gråa fältet är kvar. Det hela liknar brevlådeformat på en TV fast bara nertill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något sätt att spara alla add-ons eller måste jag skriva upp vilka det är och leta upp dem på nytt?

MozBackup funkar utmärkt med allt fram till 4'an. Enligt info på hemsidan ska det funka med 5'an också men det har jag själv inte hunnit prova ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för er hjälp, men jag tog tillbaka trean. Jag får inte alla tillägg att fungera i femman och i fyran får jag ett grått band nertill som tar upp för stor yta. Rent användarmässigt märker jag ingen skillnad på de olika versionerna. De ser bara lite olika ut men inte laddar sidorna in fortare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske inte är så vist att klamra sig fast vid en addon som uppdateras så sällan eller inte alls? Kanske finns det någon annan "modernare" som fyller samma funktion? Eller kanske du rent av skulle klara dig utan den egentligen.

Jag sållade själv bort en del addons nyligen som hade hängt med länge av ren slentrian men visade sig mindre viktiga numera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är image fetcher 0.3.2 som jag inte vill vara av med. Jag gillar att ladda ner bilder, mycket bilder, och med image fetcher blir detta mycket lättare. Jag har letat efter ett annat tillägg men har inte hittat något. Dessutom fungerar ju Firefox 3.6.18 alldeles utmärkt förutom det trasslet som blir varje gång en uppdatering till något tillägg hittas. Därför när jag då startar Firefox så går allt i baklås och den eller de uppdateringar som hittats måste först installeras och sedan måste Firefox startas om. Irriterande sätt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Det är image fetcher 0.3.2 som jag inte vill vara av med. Jag gillar att ladda ner bilder, mycket bilder, och med image fetcher blir detta mycket lättare. Jag har letat efter ett annat tillägg men har inte hittat något. Dessutom fungerar ju Firefox 3.6.18 alldeles utmärkt förutom det trasslet som blir varje gång en uppdatering till något tillägg hittas. Därför när jag då startar Firefox så går allt i baklås och den eller de uppdateringar som hittats måste först installeras och sedan måste Firefox startas om. Irriterande sätt!

Du kan testa about:config och sedan plugin.expose_full_path och sätt värdet till true

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...