CGD Posted June 22, 2011 Share Posted June 22, 2011 Ibland när jag startar upp Firefox så blir det stopp! Firefox har hittat uppdateringar som måste göras innan programmet kan startas. Otroligt irriterande, även om det nu inte tar väldigt lång tid. Går det att stoppa dessa uppdateringar? Jag använder Firefox 3.6.18. Använder en insticksmodul som inte fungerar i fyran. Tyvärr!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samuel_1975 Posted June 22, 2011 Share Posted June 22, 2011 (edited) Har du testat Add-on Compatibility Reporter ? vissa add-on fungerar inte så ja använder själv detta add-on för göra mina add-on kompatibla om det går ibland Add-on Compatibility Reporter ja har använt på Firefox 4 och Firefox 5 och fungerar att använda på Firefox 6,7 också o så vidare när det blir nyare tror ja och hopppas mvh Samuel Edited June 22, 2011 by Samuel_1975 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted June 23, 2011 Author Share Posted June 23, 2011 Jag har hämtat hem den add-ons nu och skall pröva Firefox fyra eller fem. Finns det något sätt att spara alla add-ons eller måste jag skriva upp vilka det är och leta upp dem på nytt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted June 23, 2011 Author Share Posted June 23, 2011 Fortsätter med Firefoxfrågor. Jag har nu uppdaterat till Firefox 4.01. Jag har en 1280-1024 bildskärm men nu efter uppdateringen så blir det ett brett grått fält längst ner på skärmen. Hur lir jag av med det och får Firefox 4 att använda hela skärmen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samuel_1975 Posted June 23, 2011 Share Posted June 23, 2011 Ja vet ej men ja tror du kan ta backup med FEBE FEBE 6.3.3.2 FEBE7.0beta6 add-on är kompatibelt med Add-on Compatibility Reporter men finns också en i beta som är kompatibelt med Firefox 5 Det gråa fält längst ner på skärmen kan man ta bort och lägga till ( Ctrl + Å ) mvh Samuel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted June 23, 2011 Author Share Posted June 23, 2011 Jag ser vad du menar med Ctrl+Å men här är det tydligen ett annat större grått fält. Trycker jag Ctrl+Å så kommer det upp ett mindre grått bält som sedan tas bort med samma kombination. Men det större gråa fältet är kvar. Det hela liknar brevlådeformat på en TV fast bara nertill. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune.K Posted June 23, 2011 Share Posted June 23, 2011 Firefox 4 är i princip skrotat av Mozilla, nu i dagarna... Uppdatera till Firefox 5! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted June 23, 2011 Share Posted June 23, 2011 Finns det något sätt att spara alla add-ons eller måste jag skriva upp vilka det är och leta upp dem på nytt? MozBackup funkar utmärkt med allt fram till 4'an. Enligt info på hemsidan ska det funka med 5'an också men det har jag själv inte hunnit prova ännu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted June 24, 2011 Author Share Posted June 24, 2011 Tack för er hjälp, men jag tog tillbaka trean. Jag får inte alla tillägg att fungera i femman och i fyran får jag ett grått band nertill som tar upp för stor yta. Rent användarmässigt märker jag ingen skillnad på de olika versionerna. De ser bara lite olika ut men inte laddar sidorna in fortare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted June 24, 2011 Share Posted June 24, 2011 Det kanske inte är så vist att klamra sig fast vid en addon som uppdateras så sällan eller inte alls? Kanske finns det någon annan "modernare" som fyller samma funktion? Eller kanske du rent av skulle klara dig utan den egentligen. Jag sållade själv bort en del addons nyligen som hade hängt med länge av ren slentrian men visade sig mindre viktiga numera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted June 27, 2011 Author Share Posted June 27, 2011 Det är image fetcher 0.3.2 som jag inte vill vara av med. Jag gillar att ladda ner bilder, mycket bilder, och med image fetcher blir detta mycket lättare. Jag har letat efter ett annat tillägg men har inte hittat något. Dessutom fungerar ju Firefox 3.6.18 alldeles utmärkt förutom det trasslet som blir varje gång en uppdatering till något tillägg hittas. Därför när jag då startar Firefox så går allt i baklås och den eller de uppdateringar som hittats måste först installeras och sedan måste Firefox startas om. Irriterande sätt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samuel_1975 Posted July 10, 2011 Share Posted July 10, 2011 Det är image fetcher 0.3.2 som jag inte vill vara av med. Jag gillar att ladda ner bilder, mycket bilder, och med image fetcher blir detta mycket lättare. Jag har letat efter ett annat tillägg men har inte hittat något. Dessutom fungerar ju Firefox 3.6.18 alldeles utmärkt förutom det trasslet som blir varje gång en uppdatering till något tillägg hittas. Därför när jag då startar Firefox så går allt i baklås och den eller de uppdateringar som hittats måste först installeras och sedan måste Firefox startas om. Irriterande sätt! Du kan testa about:config och sedan plugin.expose_full_path och sätt värdet till true Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted July 15, 2011 Author Share Posted July 15, 2011 Samuel_1975. Jag har nu prövat ditt sätt. Får se om jag märker någon skillnad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts