Gå till innehåll

problem med emachines e442


bobbe112

Recommended Posts

köpt en laptop på komplett den 2011-06-11 som jag har fått problem med i går kväll satt jag som vanligt

och den fungerade super bra sen så skulle jag stänga på den i morse och då började det komma en massa streck

åt olika håll på skärmen samt så blinkar det hela tiden.

när skärmen är avstängd så är det svarta streck på lcd skärmen något mer som jag reagerade på är att den var så himla varm redan från första dagen jag skulle köra i gång den.

något som vet vad problemet kan bero på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

har kontaktat komplett och dom tyckte att jag skulle köpa en kylplatta som skulle lösa mina problem

så jag fick slänga i väg ett mail till och förklara för dom att jag har tästat med kylplattan som jag har till min andra laptop vilket givetvis inte löste problemet

så nu är det bara att hoppas på att det går på garantin

Redigerad av bobbe112
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart det går på garantin. Är datorn felaktig så är det ett urprungsfel såvida inte du drattat den i golvet eller liknande. Den är ju nyköpt så det borde inte vara några problem. Se till att Komplett.se löser frakten genom att skicka en kostnadsfri retursedel till dig eftersom du ska stå skadelös i detta läget. Kan de påvisa att du som kund däremot, åsamkat datorn dess skada får du troligast stå för frakt och reparation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Hej har fått svar av komplett som ni kan läsa nedan

Skadan som upptäcktes är en kross-skada på skärmen. Detta kan t.ex. uppkomma om man stänger locket på datorn och något ligger i vägen och pressas upp mot skärmen. Då felet inte kan härledas till ett ursprungsfel täcks inte detta av produktgarantin, utan räknas som ett handhavandefel. Dock har vi skickat vidare datorn till auktoriserade verkstad enligt ditt önskemål för en opartisk bedömning och inväntar svar ifrån dem. Skulle verkstaden vara av annan åsikt och bedöma att skadan går på garantin kommer du få den åtgärdad utan kostnad. Vi återkommer så snart vi får mer information i ärendet.

En bild på skadan som togs i samband med att produkten mottogs finns här:

post-4725-0-64419400-1311076318_thumb.jp

Redigerad av bobbe112
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jösses.. du har knäckt displayen ju, du kan aldrig vinna den tvisten, (yttre våld, handhavande)

utan stor risk att du får betala undersökningen + frakter.

Den finns bara ett fal där en vann en sådan skada, han var med i sverker-plus och företaget plocka billiga poäng. Gav han en ny.

marion

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är bara ärlig har inte lagt något i mellan eller slagit igen locket ej tappat den den har bara stått på ett laptopställ har knapt inte ens stängt igen locket så jag förstår inte hur det kan vara en kross-skada kan också påpeka att det var inga sprickor eller repor i skärmen när den skickades in det var svarta sträck på skärmen när den var avstängd o satte jag på den så blev dom bara värre o mer streck kom upp.

självklart skulle jag stå för kostaderna om jag visste att det var mitt egna fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har skärmen spruckit rakt upp och ner utan brott på själva "ytan" så kan det vara ett fabrikationsfel, naturligtvis. Beroende på vilken typ av skärm det är så kan den ju ha råkat ut för något "överslag" någonstans. Jag är inte datortekniker så jag har inte riktig koll på hur det fungerar. Frågan är hur vänligt inställda den auktoriserade verkstaden är, som försäljaren ska skicka den till.

Kan inget annat än att hålla tummarna för dig att allt kommer gå bra.

// Manneman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...