Gå till innehåll

Skanner och Words


Recommended Posts

Hej på er alla. Jag har köpt mig en skanner. Det blev en Epson V330 Photo. Det var några program med skivan som installerades ihop med de allmänna drivrutinerna. Men jag vill kunna skanna och få resultatet i Words 2003. Så hur gör jag det? Kommer inget sådant program med skannern eller saknar jag något?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar att du vill scanna en papper med text på till att bli ett worddokument med text som du kan editera?

I så fall så ska du kika på installations skivan alt på nätet efter OCR programvara.

Även finns denna funktion (vet inte vilken office version den kräver) se mera här: http://translate.google.se/translate?js=n&prev=_t&hl=sv&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=en&tl=sv&u=http%3A%2F%2Fwww.ofzenandcomputing.com%2Fzanswers%2F1017%2F&act=url

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske uttryckte mig lite dåligt. Jag köpte skannern på OnOff så det jag egentligen undrande över var om det saknades något i paketet. Det kom med en skiva med drivrutiner och skannerprogram men som sagt inget OCR program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var inne på Epsons hemsida och tittade lite om din skanner. Enligt hemsidan så skulle OCR-programmet Abby Finereader finnas på CD-skivan.

Skulle det vara så att programmet finns på en separat(saknad) skiva så rekommenderar jag att du kontaktar Epson om detta.

Som du säkert känner till så har OnOff försatts i konkurs, så någon hjälp därifrån kan du knappast vänta dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej si3rra prövade Office variant men fick det ej att fungera. Djurhagen du har så rätt så. Det har installerats ett program som heter ABBYY FineReader och det är ett vanligt OCR program. Missade det helt och hållet, jag tittade bara under Epson katalogen men detta låg i en egen katalog. Har prövat det och det fungerade så som förväntat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...