CGD Posted July 22, 2011 Share Posted July 22, 2011 Hej på er alla. Jag har köpt mig en skanner. Det blev en Epson V330 Photo. Det var några program med skivan som installerades ihop med de allmänna drivrutinerna. Men jag vill kunna skanna och få resultatet i Words 2003. Så hur gör jag det? Kommer inget sådant program med skannern eller saknar jag något? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted July 22, 2011 Share Posted July 22, 2011 Du menar att du vill scanna en papper med text på till att bli ett worddokument med text som du kan editera? I så fall så ska du kika på installations skivan alt på nätet efter OCR programvara. Även finns denna funktion (vet inte vilken office version den kräver) se mera här: http://translate.google.se/translate?js=n&prev=_t&hl=sv&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=en&tl=sv&u=http%3A%2F%2Fwww.ofzenandcomputing.com%2Fzanswers%2F1017%2F&act=url Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted July 24, 2011 Author Share Posted July 24, 2011 Jag kanske uttryckte mig lite dåligt. Jag köpte skannern på OnOff så det jag egentligen undrande över var om det saknades något i paketet. Det kom med en skiva med drivrutiner och skannerprogram men som sagt inget OCR program. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurhagen Posted July 24, 2011 Share Posted July 24, 2011 Jag var inne på Epsons hemsida och tittade lite om din skanner. Enligt hemsidan så skulle OCR-programmet Abby Finereader finnas på CD-skivan. Skulle det vara så att programmet finns på en separat(saknad) skiva så rekommenderar jag att du kontaktar Epson om detta. Som du säkert känner till så har OnOff försatts i konkurs, så någon hjälp därifrån kan du knappast vänta dig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
si3rra Posted July 24, 2011 Share Posted July 24, 2011 Har du provat den som finns inbyggd i Word som jag länkade till ovan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted July 25, 2011 Author Share Posted July 25, 2011 Hej si3rra prövade Office variant men fick det ej att fungera. Djurhagen du har så rätt så. Det har installerats ett program som heter ABBYY FineReader och det är ett vanligt OCR program. Missade det helt och hållet, jag tittade bara under Epson katalogen men detta låg i en egen katalog. Har prövat det och det fungerade så som förväntat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts