Gå till innehåll

Klockan i aktivitetsfältet

Bamse

Hur, om det går, ändrar man färg på texten på klockan i aktivitetsfältet. Har för närvarande en så gott som genomskinlig bakgrund och klockan har vit textfärg, snudd på omöjlig att se. vore väldigt glad om det gick att fixa utan något andraparts-program. Tackar på förhand för all hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade detta..

Changing the font color in the taskbar is possible....

Registry editing can't get this to work....sad.gif

Tools that you need : Resource Hacker & a Hex Editor...

I am using Restorator 2007 and a freeware xvi32 Hex Editor....

Takeownership of the aero msstyles in (C:\window\Resources\Themes\Aero\aero.msstyles) if you are using the default style

do a backup just in case.

Open the aero.msstyles with Restorator or any Resource Hacker you're using...

Expand the Variant Folder and save the Normal.res in a place where you can find it.biggrin.gif

Ok next come the hex editor, open the Normal.res with vxi32 and press Ctrl+G to bringup the search address & key in 2DC75 in the search box with hexadecimal radio button check

Once you in the right address look for FF FF FF in the correspond row it should be at column 12 13 14, change it to any color you desire and save it.

Note that the color is in Hex code not RGB.. eg if you wanna change to black the code is 00 00 00.

Lastly use Restorator and get the modded file back to aero.msstyles and replace it in C:\window\Resources\Themes\Aero\aero.msstyles

Logoff or restart to see the changes...

Vilken färg har du tänkt dig?

Länk till kommentar

Med PTBSync kan du få vilket utseende du vill på klockan. Har det på alla mina datorer. Programmet är gratis. På bilden syns nere till höger, hur klockan ser ut i Windows XP. Jag kör med dagens datum och månad samt timmar, minuter och sekunder. Det kom också med lite från programmets hemsida.

post-2067-0-35761500-1312919450.jpg

Här finns programmet att hämta.

http://www.netcult.c...lmueSoft-en.htm

Redigerad av OlleBull
Länk till kommentar

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...