Gå till innehåll

DVD, spelare och kopiera.


Libra63

Recommended Posts

Vill ha tips om vilket/vilka program jag behöver för att se och kopiera DVD. Jag har windows  mediaplayer, finns det program som sammarbetar med den eller jag måste ha separata? Jag har DVDPower men med den kan man tydligen bara spela upp en DVD inte kopiera. Har jag DVDPower installerad ser jag filmen i Windows mediaplayer men kan inte kopiera den. Någon som är bra på detta och vet hur jag ska gå till väga???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad exakt är det du ska göra?

Ska du kopiera dvdn rakt av till en annan dvd skiva?

Eller ska du kopiera innehållet till hårdisken som en komprimerad fil för att titta på senare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska kopiera en DVD-film rakt av. Eftersom jag bara har en cd-rom så får jag först spara filmen på hårddisken och sen kopiera den till en skiva.

Kom på en sak här nu :)

Jag kan kopiera musik cd med min cd-rom men jag måste kanske ha en speciell DVD-rom för att kopiera mina DVD med? Det är kanske inte detsamma att kopiera en cd som det är att kopiera en dvd? Det står iof DVD Rom på spelaren men det är kanske inte detsamma som att man kan kopiera med den??? Är helt grön på detta området  ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med en dvd rom kan du läsa /spela upp  och kopiera dvd till din dator men om du skall bränna ut den på en tom dvd så behöver du en dvdbrännare och det verkar inte som du har det.

Sedan finns det många bra kopierings program för dvd. Tex dvdshrink. OBS! Tänk bara på att du inte får kopiera hyr filmer m.m pga rättigheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inga alternativ till dvdshrink.

Enklas är om du har en dvdläsare(originalfilmen) och en brännare (tom dvdskiva)

Sedan öppnar du programmet, programmet scannar originalfilmen om du först pekar ut "source", bockar i/ur vad du vill och inte vill ha med och kopierar.

Ju mer originalpryttlar som extramaterial och undertexter på ointressanta språk du tar bort desto högre kvalitét på slutresultatet.

http://www.dvdshrink.org/what.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första behöver du en DVD-brännare.

Vill du ha ett enkelt men väl fungerande program kan jag rekommendera

Clone-DVD.

Vill du kopiera skyddade DVD:s så skaffa även

Any-DVD som tar bort kopieringsskyddet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför? :D

Dvdshrink gör allt på några musklick copyrightat eller inte, regiobsskyddat eller inte....

Krångla med clonedvd ::) som är lika krattigt som clonecd innan.

För det första behöver du en DVD-brännare.

Vill du ha ett enkelt men väl fungerande program kan jag rekommendera

Clone-DVD.

Vill du kopiera skyddade DVD:s så skaffa även

Any-DVD som tar bort kopieringsskyddet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...