Gå till innehåll

Drivrutiner för HP Probook 5320m


Up2

Recommended Posts

Hej! Jag försöker alltid hålla Windows och drivrutiner för hårdvaran i mina datorer uppdaterade. Nu är det så att jag har en HP Probook 5320m och undrar jag hur det är med att uppdatera drivrutinerna för hårdvaran i den. Av tidigare erfarenhet så brukar tillverkarna av laptops vara dåliga på att släppa andra uppdateringar förutom till t.ex. BIOS. Denna laptop har ju integrerad Intel-grafik och jag tycker att det är svårt att hitta rätt på Intels hemsida när det endast står "Intel HD-grafik" i specifikationerna.

Så är det värt att hålla mig till HPs hemsida där drivrutiner finns eller ska jag fortsätta att leta runt på t.ex. Intels och Broadcoms hemsidor? Datorn fungerar visserligen fint, men det är inte fel att hålla den uppdaterad.

Datorn har en i3-processor med 320 GB hårddisk, 2 GB RAM och Windows 7 Enterprise (64-bitars).

Redigerad av Up2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med Windows 7 och Intels integrerade grafikkretsar, behöver man inte bry sig om grafikdrivrutinen... den uppdateras via Windows update. Se bara till så du har bockat för "Ta emot rekommenderade uppdateringar på samma sätt som jag tar emot viktiga uppdateringar", i inställningarna för Windows update.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett annat alternativ är att använda DriverMax

http://www.drivermax.com/index.htm

Något rörigt användargränssnitt samt ett tjötande om att byta till betalversionen. Men det funkar efter lite klurande.

Jag blev sne på att leta efter nya Atheros-drivare samt allt skit man nu får upp via en googling.

DriverMax löste den utmaningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...