Olof Törnpil Posted January 25, 2012 Share Posted January 25, 2012 Blir så irreterad på mitt Windows nu, händer för ett par dagar sen att alla menyer försvan när jag högerklickan på mappar och genvägar/filer som papperskorgen och sådant. vad göra? alla textdokument och filer som inte är nämda över funkar fint fint med menyn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 25, 2012 Share Posted January 25, 2012 Fungerar högerklickmenyn på skrivbordet? Om du klickar på en tom yta, alltså. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olof Törnpil Posted January 25, 2012 Author Share Posted January 25, 2012 Fungerar högerklickmenyn på skrivbordet? Om du klickar på en tom yta, alltså. Svar ja det funkar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 25, 2012 Share Posted January 25, 2012 (edited) Ok... vet inte säkert om det hjälper i detta fallet, men jag tycker du kan börja med att förnya ikon-cachen enligt guiden på länken. Hoppas det funkar med engelska. http://social.techne...f-2a5b8bd7be1d/ Edited January 25, 2012 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olof Törnpil Posted January 25, 2012 Author Share Posted January 25, 2012 Ok... vet inte säkert om det hjälper i detta fallet, men jag tycker du kan börja med att förnya ikon-cachen enligt guiden på länken. Hoppas det funkar med engelska. http://social.techne...f-2a5b8bd7be1d/ Det funkade inte, men var värt ett försök. Får kanske ominstallera windows senare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted January 25, 2012 Share Posted January 25, 2012 Installerade eller avinstallerade du något innan problemet började? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 25, 2012 Share Posted January 25, 2012 (edited) Vad händer om du raderar ikonerna, startar om datorn och skapar nya? Du kan också prova att högerklicka på skrivbordet och välja "Anpassa/Ändra ikoner på skrivbordet"... där trycker du på "Återställ standard". Edited January 25, 2012 by e-son Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tesuki Posted January 27, 2012 Share Posted January 27, 2012 (edited) Känns som ditt register har blivit skadat. (har du använt någon CCleaner eller annat register rensare innan det hände?) Nu har jag ingen Windows 7 dator tillgänglig. Men kolla hur det ser ut i HKEY_CLASSES_ROOT i regedit. Ifall det ser ut som "vanligt". Jämför "folder" (eller om det är på svenska katalog/mapp) med någon fil som du vet fungerar. Edited January 27, 2012 by tesuki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts