Gå till innehåll

[LÖST] Router eller modem?


Recommended Posts

Jag skall prova mobilt bredband till min stationära dator och undrar vilket jag skall välja, router eller modem?

kan välja mellan B593 4G Router och E398 3G & 4G modem.

Hoppas på tips

Nilla

Redigerad av nillan
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Modemet är ju det mest grundläggande du ska ha, för annars kan du ju inte surfa alls. Sen om det går att koppla in modemet i routern så är det väl bra men då förutsätter jag att du har et trådlöst nätverkskort i datorn också för annars faller ju idén med router. Egentligen finns som ingen anledning att köra med router om du bara ska ha mobilt bredband till den staionära eftersom du då bara pluggar in modemet i datorn och slipper en massa extra jobb och sladdar. .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller om B593 är en kombination av modem och router. Jag blir osäker när jag t ex läser http://www.elektronikbranschen.se/nyheter/produktnyheter/4g-router-fran-huawei/ eftersom de har skrivit att det har support för GSM, 3G och 4G. På http://www.tele2.se/mobilt-bredband.aspx väljer man antingen modemet E398 eller routern B593 men kan inte välja båda och ändå ska det gå att surfa från datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack snälla ni.

Nu fick jag veta att om jag bara har en stationär så skall det räcka med ett modem för mobilt bredband.

Hade jag haft flera datorer skulle jag ha tagit routern.

Hoppas jag har uppfattat det rätt.

Novis är jag :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...